شناسهٔ خبر: 55443 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی استان گلستان خبر داد؛

ابلاغ طرح توسعه وعمران (جامع) شهرهای بندرگز و آق قلا و سرخنکلاته

حسین محبوبی مدیر کل راه وشهرسازی ودبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان گلستان از ابلاغ طرح توسعه وعمران (جامع) شهرهای بندرگز و آق قلا و سرخنكلاته درسال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین  محبوبی گفت: طرح های جامع سه شهر ذكر شده  همراه با اسناد و مدارك آن شامل نقشه های كاربری، محدوده و پهنه بندی حریم، شبكه بندی معابر وضوابط ومقررات اجرائی و سایر اسناد توسعه ای آن برای اجرا تا افق سال ۱۴۰۵ ابلاغ شده است.

وی افزود: طرح های توسعه و عمران شهری(طرح جامع)، اسناد توسعه بلندمدت شهر برای شهرداری ها هستند که در این طرح ها برنامه ها و سیاست های کلی شهری، تراکم ساختمانی و جمعیتی، حدودحریم و محدوده های شهری، رعایت کاربری ها، ضوابط و مقررات تفکیک و تجمیع زمین، سرانه های عمومی و شهری و سایر مقررات شهرسازی و معماری و در نهایت مسیر توسعه آینده شهر مشخص شده و به عنوان سند اجرایی و الزامی درساخت و سازها در دستور کار شهرداری ها قرار می گیرد.

محبوبی افزود: طرح توسعه وعمران (جامع) شهرهای بندرگز، آق قلا و سرخنکلاته با بررسی های صورت گرفته از سوی شورایعالی شهرسازی ومعماری ایران و با رعایت مصوبات و قوانین شورایعالی در محدوده های به مساحت حدود۵۱۶هکتار برای شهر بندرگز، ۱۲۳۶ هکتار برای شهرآق­قلا،۱۶۰هکتار برای شهرسرخنکلاته مورد تصویب قرار گرفته و توسط دبیرمحترم شورایعالی شهرسازی ومعماری ایران به استاندار استان گلستان ابلاغ گردیده است.

به گفته مدیركل راه و شهرسازی گلستان، برای تهیه این طرحها بالغ بر ۱۲۶۰ میلیون ریال از محل منابع ملی وزارت راه و شهرسازی هزینه شده است.

محبوبی با اشاره به اینكه تهیه این طرحها از سال ۱۳۹۰ در دستور كار اداره كل راه و شهرسازی گلستان قرار داشت افزود: با ابلاغ این طرحها برابر ماده ۷ قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران برای شهرداری شهرهای بندرگز ،آق قلا و سرخنكلاته لازم الاجرمی شود .

این مقام اجرایی گلستان خاطرنشان كرد: برابر این طرح تمام اقدامات شهرداری برای توسعه و برنامه های اجرایی آن در چارچوب اسناد و مدارك ذیربط امكان پذیر بوده و ایجاد تغییر در اسناد و برنامه های طرح جامع (اعم از مغایرت های اساسی و غیر اساسی) نیز، منوط به رعایت ضوابط آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران شهری و سایر مصوبات شورایعالی خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان كرد :در چهارماهه اول سال جاری علاوه بر طرحهای فوق، پیگیری تصویب  طرح تفصیلی ناحیه سه شهر گرگان، طرح تدقیق محدوده شهر گرگان و طرح تفصیلی شهر علی آباد کتول در مراجع ذیصلاح قانونی از اهم اقدامات حوزه معاونت شهرسازی ومعماری اداره کل در بخش طرحهای توسعه شهری ومعماری بوده است.

نظر شما