شناسهٔ خبر: 55472 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد:

ماندگاری هوای گرم در غالب مناطق کشور/ توفان خاک در زابل طی دو روز آینده/ كاهش گرمای هوای شمال کشور با نفوذ جریانات شمالی

هوا شناسی - آفتابی براساس بررسی‌ها نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، همچنان در سه روز آینده قالب مناطق کشور آسمانی صاف و هوایی آفتابی خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس بررسی‌ها نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، همچنان در سه روز آینده قالب مناطق کشور آسمانی صاف و هوایی آفتابی خواهند داشت.

با این همه همچنان طی دو روز آینده شمال شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در سمنان، قم و شرق اصفهان وزش‌ باد را شاهد هستیم. در همین خصوص در شرق و جنوب شرق و به خصوص در سمنان این وزش بادها توأم با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است که باعث می‌شود در زابل این مساله همراه با توفان خاک باشد.

از لحاظ دمایی و در ادامه شرایط روز گذشته همچنان هوای گرم در غالب مناطق کشور ماندگار بوده اما امروز در شمال غرب کشور و بخش‌هایی از شرق از جمله دامنه‌های جنوبی البرز دمای هوا به طور نسبی با کاهش مواجه بود.

برای جمعه هم سواحل دریای خزر با نفوذ جریانات شمالی کاهش دما را خواهند داشت اما در سایر مناطق کشور همچنان پیش‌بینی روند افزایش دما بوده و طی سه‌شنبه و امروز چهارشنبه استان‌های گیلان، گلستان و هرمزگان افزایش دمای محسوسی داشتند.

طی این مدت گرم‌ترین ایستگاه دهلران بود که بیشینه دمای ۵۲ درجه را به ثبت رساند. بعد از آن امیدیه، برازجان، شوش، هندی‌جان، اهواز و رامهرمز دیگر ایستگاه‌های کشور بودند که دمای ۵۱ درجه بالای صفر را تجربه کردند و جزو گرم‌ترین ایستگاه‌های کشور لقب گرفتند.

پایتخت هم امروز باز هوایی صاف و آفتابی داشت و در بعضی اوقات این گرمای تابستانی همراه با وزش ملایم باد است. بیشینه تهران امروز به ۳۶ درجه رسید که نسبت به روزهای گذشته دو، سه درجه کاهش دما را شاهد بود.

 

برای مشاهده دمای امروز و دو روز آینده استان‌های کشور اینجا کلیک کنید.

نظر شما