شناسهٔ خبر: 55473 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه در بازدید از پروژه‌های استان فارس مطرح کرد:

تسریع در روند اجرای بزرگراه ۳۵۰ کیلومتری شیراز- فسا- داراب- گهکم

بازدید معاون وزیر راه وشهرسازی در سفر به استان فارس بزرگراه شیراز-فسا- داراب-گهکم را موجب تکمیل شدن بخش دیگری از کریدور شمال- جنوب کشور دانست و بر تسریع در عملیات اجرایی این بزرگراه در محدوده شهرستان داراب تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز به منظور بازدید از پروژه‌های راهسازی فارس به این استان سفر کرد و در خصوص بزرگراه شیراز-فسا- داراب-گهکم گفت: این محور موجب ارتباط استان فارس با استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است و از این نظر یکی از محورهای شریانی و پرتردد کشور محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول این پروژه را ۳۵۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود:‌ ۲۸۰ کیلومتر این محور در استان فارس قرار دارد که از این میزان ۱۵۰ کیلومتر آن تکمیل شده است، ۶۰ کیلومتر در دست اجرا است و عملیات اجرایی ۷۰ کیلومتر نیز آغاز نشده است.

خادمی با تاکید بر تسریع در آغاز عملیات اجرایی این محور در محدوده شهرستان داراب خاطرنشان کرد:‌ این بزرگراه موجب تکمیل شدن بخش دیگری از کریدور شمال- جنوب کشور می‌شود و از نظر ارتباط شهرستان داراب با مرکز استان و توسعه صنعت کشاورزی و دامداری در این شهرستان ضروری است تا عملیات اجرایی این محدوده نیز هرچه سریعتر آغاز شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی پیشرفت فیزیکی این بزرگراه را ۵۹ درصد اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به اهمیت این محور به منظور تکمیل بزرگراه در سالجاری مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در ادامه سهم استان فارس از شبکه  راه اصلی و بزرگراه‌ی کشور را ۱۷درصد دانست و افزود: طول راه اصلی و بزرگراه‌های کشور ۴۲ هزار و ۱۶۴ کیلومتر است که بیش از ۳ هزار کیلومتر آن در استان فارس واقع شده است.

نظر شما