شناسهٔ خبر: 55537 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاههای استان آذربايجان شرقی خبر داد:

پیشرفت ۳ پروژه فرودگاه تبریز با اعتباری بالغ بر ۲۷۵ میلیارد ریال

فرودگاه تبریز مديرکل فرودگاههای استان آذربايجان شرقی از پيشرفت سه پروژه مهم فرودگاه تبريز با اعتباری بالغ بر ۲۷۵ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مصطفی صفایی گفت: پروژه توسعه و بهسازی اپرون بتنی و تاکسی وی های ارتباطی فرودگاه تبریز با اعتباری بالغ بر ۲۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در حال اجرا است که با اتمام آن ظرفیت پذیرش پارکینگ هواپیمای فرودگاه تبریز به بیش از دو برابر افزایش می یابد.

وی گفت: توسعه ترمينال شماره ۳ فرودگاه تبريز دیگر پروژه مهم فرودگاه تبریز است که با سرعت و دقت در حال اجراست.

صفایی گفت: این پروژه یکی از پروژه های مهم فرودگاه تبریز در چند سال اخیر است که طی آن ترمینال ۳ فرودگاه تبریز با هزینه ای بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به  مساحت ۷۸۷ مترمربع توسعه می یابد.

مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی همچنین از پیشرفت پروژه عمليات آسفالت ريزي جاده دسترسي ترمينال فرودگاه تبريز خبر داد.

مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اینکه آسفالت بلوار ورودی، محوطه ترمینال و میدان فرودگاه تبریز به دلیل وجود خرابی ها و ترک ها نیاز به بهسازی دارد، تصمیم به بهسازی آسفالت محل های مورد نظر گرفته شد و هدف از آن زیباسازی محیط فرودگاه و تسهیل رفت و آمد مراجعین و مسافران فرودگاه تبریز است.

صفایی گفت: در چند روز گذشته تراش آسفالت جهت حصول به سطح مسطح و لایه آسفالت آن انجام شده است تا پس از اجرای آسفالت لایه بیندر(لایه زیرین)، آماده روکش نهایی و لایه توپکا(لایه رویه) شود.

گفتنی است؛ عملیات اجرای آسفالت لایه توپکا(لایه رویه) و بیندر(لایه زیرین) بلوار ورودی و جاده دسترسی به ترمینال و خانه های سازمانی، ساختمان اداری و میدان جلوی ترمینال فرودگاه حدود ۶۰۰۰ تن آسفالت و با هزینه یی بالغ بر ده میلیارد ریال از محل اعتبارات بهسازی شرکت و با هماهنگی مدیریت نگهداری ابنیه و سطوح پروازی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران توسط فرودگاه تبریز در حال اجرا است.

نظر شما