شناسهٔ خبر: 55562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۳۰۰ طرح راهسازی در كهگيلويه و بويراحمد در حال اجراست

محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از ۳۰۰ طرح راهسازی اعم از جاده‌های اصلی، بزرگراه، آزادراه، روستایی و بهسازی و توسعه محورهای فرعی به اصلی در این استان در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان كهگيلويه وبويراحمد: محمدعلي عليمرداني مديركل راه وشهرسازي روز پنجشنبه در بازدید از طرح‌های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد كه به اتفاق دكتر خادمي معاون وزیر راه و شهرسازی ، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، نماینده مردم شريف بویراحمد و دنا و جمعی از مسولين استاني و شهرستاني صورت پذيرفت اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ طرح راهسازی اعم از جاده‌های اصلی، بزرگراه، آزادراه، روستایی و بهسازی و توسعه محورهای فرعی به اصلی در این استان در حال اجراست.

علی محمد علیمردانی افزود: طرح چهارخطه یاسوج - به شیراز به طول ۳۷ کیلومتر، بزرگراه یاسوج به اصفهان، یاسوج - سی سخت، باغچه سادات- چرام و اجرای ۱۲۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه از مهمترین این طرح‌هاست.

وی با بیان اینکه همچنین حدود ۴۸۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در حال ساخت، بهسازی و آسفالت است، گفت: هر سال حدود ۱۰۰ کیلومتر آن به اتمام می‌رسد.

علیمردانی یکی از مشکلات و دلایل طولانی شدن روند اجرای طرح‌های راهسازی در این استان را علاوه بر کوهستانی بودن کمبود اعتبار برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و مردم بابت هزینه زمین‌ها و باغ‌های تخریبی آنها دانست.

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان افزون بر ۵۰ میلیارد ریال بابت پرداخت مطالبات مردم در طرح چهارخطه یاسوج - شیراز و افزون بر ۱۳۰ میلیارد ریال بابت مطالبات پیمانکار جاده باغچه سادات- سرفاریاب بدهکار است. معاون وزير راه وشهرسازي در حاشيه اين بازديد گفت: مطالعات اتصال کهگیلویه و بویراحمد و یاسوج مرکز این استان به آزادراه اصفهان - شیراز به اتمام رسیده و این استان نیز به شبکه آزادراهی کشور متصل خواهد شد.طول اين آزادراه در مرحله نخست حدود ۶۰ کیلومتر است.

وی میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح اتصال یاسوج به آزادراه اصفهان- شیراز را نیز افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: عزم وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تقویت جاده‌های ارتباطی و اتصال این استان به شبکه ریلی و آزادراهی استوار است.

وی با بیان اینکه طرح‌های راهسازی و بزرگراهی در استان کهگیلویه و بویراحمد با جدیت در حال اجرا هستند، گفت: چهارخطه یاسوج -شیراز، یاسوج - اصفهان، یاسوج - سی سخت، گچساران- بابامیدان و جاده ملی پاتاوه - دهدشت از مهمترین این طرح‌هاست.

خادمی با بیان اینکه طرح‌های راهسازی و بزرگراهی در این استان نقش شاهراه حیاتی در کشور را دارند، گفت: جاده‌های ارتباطی در این استان از شمال، جنوب، غرب و شرق به راه‌ها و شریان‌های حیاتی کشور متصل شده است.
وی جاده ملی پاتاوه - دهدشت را یکی از مسیرهای اصلی و طرح‌های ملی راهسازی برای اتصال جنوب به مرکز کشور دانست و گفت: با بهره برداری این جاده به طول ۱۳۷ کیلومتر بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.

نظر شما