شناسهٔ خبر: 55735 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

جزییاتی از آمارهای پروازهای حج:

اعزام بیش از ۸۵ هزار زائر از ۱۹ فرودگاه کشور/ انجام پروازها توسط شرکت‌های ایران‌ایر و سعودی

پرواز حج در ايام حج امسال و زيارت خانه خدا، حجاج ايراني از طريق ۱۹ فرودگاه به سرزمين وحي و بيت‎الله الحرام سفر خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎ عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، براساس آمار اعلام شده بر اساس تعداد حجاج به ترتیب فرودگاه‎های تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز، همدان، گرگان، ساری، کرمان، ارومیه، یزد، بیرجند، زاهدان، کرمانشاه، زنجان، بندرعباس، بوشهر و رشت در عملیات اعزام و پذیرش حجاج فعال خواهند بود.

براساس این آمار قرار است فرودگاه امام خمینی(ره) ۲۲۷۱۶ زائر حج را از استان‎های تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز، کاشان و مرکزی اعزام و پذیرش کند که از این تعداد ۱۳۳۲۷ زائر مدینه قبل و باقی مدینه بعد هستند و در کل عملیات اعزام آنها طی ۳۴ روز و توسط شرکت‎های هواپیمایی ایران ایر و سعودی انجام خواهد شد.

فرودگاه مشهد اعزام کننده ۱۳۰۹۲ زائر از استان‎های خراسان رضوی و شمالی در طول ۲۳ روز و توسط شرکت هواپیمایی سعودی است که ۵۹۵۴ نفر آنها مدینه قبل هستند. فرودگاه اصفهان ۶۵۹۰ زائر را از استان‎های اصفهان و چهارمحال بختیاری در طول ۱۲ روز اعزام خواهد کرد که ۱۹۹۶ نفر آنها مدینه قبل هستند.

فرودگاه اهواز حاجیان استان خوزستان را به تعداد ۴۲۹۹، پوشش خواهد داد این حاجیان در طول ۹ روز و توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر اعزام خواهند شد. فرودگاه تبریز اعزام ۴۲۹۵ زائر از استان‎های آذربایجان شرقی و اردبیل را برعهده دارد و شرکت هواپیمایی سعودی این زائران را در طول ۷ روز به سرزمین وحی اعزام خواهد کرد و فرودگاه شیراز ۴۲۱۲ زائر از استان‎های فارس و کهگیلویه و بویراحمد را در طول ۸ روز توسط ایران ایر اعزام می‎کند.

از فرودگاه همدان ۴۱۹۷ زائر استان همدان و کردستان توسط ایران ایر، از فرودگاه گرگان ۴۰۱۷ زائر استان گلستان توسط هواپیمایی سعودی، از فرودگاه ساری ۳۴۴۵ زائر استان مازندران توسط هواپیمایی سعودی، از کرمان ۳۰۰۶ زائر استان کرمان توسط ایران ایر، از فرودگاه ارومیه ۲۹۴۹ زائر استان آذربایجان غربی توسط هواپیمایی سعودی، از فرودگاه یزد ۲۷۰۲ زائر از استان یزد توسط ایران ایر، از فرودگاه بیرجند ۲۳۴۴ از استان خراسان جنوبی توسط  ایران ایر، از فرودگاه زاهدان ۲۰۶۴ زائر استان سیستان و بلوچستان توسط هواپیمایی سعودی به بیت الله الحرام اعزام خواهند شد.

همچنین فرودگاه کرمانشاه که استان‎های کرمانشاه و ایلام را پوشش می‎دهد ۱۴۷۹ مشتاق زیارت خانه خدا را با میزبانی از هواپیمای سعودی به عربستان اعزام خواهد کرد. فرودگاه زنجان ۱۴۷۸ زائر از اهالی استان زنجان را با هواپیمایی سعودی راهی حج می‎کند. فرودگاه بندرعباس حاجیان استان هرمزگان را با تعداد ۹۱۳ نفر، فرودگاه  بوشهر حاجیان استان بوشهر با تعداد ۹۰۹ و فرودگاه رشت نیز ۴۹۳ زائر استان گیلان را توسط ایران ایر اعزام خواهند کرد.

گفتنی است؛ عملیات بازگشت حجاج در طول ماه شهریور انجام خواهد شد.

نظر شما