شناسهٔ خبر: 55753 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان استعفا کرد/ انتصاب مدیرعامل جدید

هواپيما آسمان حسین علایی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان در نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سمت خود استعفا داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، مدیرعامل این شرکت هواپیمایی که در طول سال‌های گذشته ریاست یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی دولتی ایران را در اختیار داشت رسما از سمت خود کنار رفت.

علایی علت استعفای خود را پایان یافتن ماموریت‌هایش برای بهبود شرایط مالی آسمان و اوضاع مالی این شرکت در شرایط فعلی عنوان کرده است.

سقوط هواپیمای  ATR۷۲ آسمان در زمستان سال گذشته حاشیه‌سازترین اتفاقی بود که در دوران ریاست علایی از شرکت آسمان اتفاق افتاد.

در همين رابطه تسنیم نوشت: در نامه علائی به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است:

«با عنایت به برگزاری موفق مجمع عادی سالانه شرکت هواپیمایی آسمان و تصویب صورت های مالی سال ۱۳۹۶ به صورت مطلوب، بار دیگر استعفاء خود را از مدیر عاملی شرکت هواپیمایی آسمان تقدیم می کنم.  لازم به ذکر است که با پشتیبانی های کامل جنابعالی و مسئولان محترم صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت آتیه صبا، شرکت هواپیمایی آسمان با خرید ۱۵ فروند هواپیمای جدید و بازسازی هواپیماهای زمین‌گیر توانست با تسویه بدهی های انبوه سنواتی از یک شرکت زیانده به شرکتی سودآور تبدیل شود و در سال ۱۳۹۶ با کسب رتبه اول در بین شرکت های هواپیمایی در پروازهای داخلی، نزدیک به ۴ میلیون مسافر را حمل نماید.  توفیق جنابعالی را از خداوند برزگ مسئلت می نمایم.»

مدیرعامل جدید هواپیمایی آسمان منصوب شد

با پایان یافتن ماموریت «حسین علایی» در هواپیمایی آسمان طی حکمی از سوی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری «محمد گرجی» به عنوان مدیرعامل جدید هواپیمایی آسمان منصوب شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، براساس تصمیم هیات مدیره شرکت هواپیمایی آسمان و با حکم  جمشید تقی زاده  مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری «محمد گرجی» به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت هواپیمایی منصوب شد. 

بر اساس اعلام صندوق بازنشستگی کشور، محمد گرجی از نیروهای مجرب، متخصص و متعهد هواپیمایی آسمان معرفی شده که نزدیک به سه دهه سابقه فعالیت به عنوان معاون برنامه ریزی و توسعه ناوگان، معاون فنی و مهندسی، مدیرکل کنترل کیفیت و تضمین مرغوبیت، مدیرکل تعمیر و نگهداری و... را در این شرکت هواپیمایی در کارنامه خود دارد و از این نظر از جمله افراد متخصص در صنعت هوایی کشور محسوب می شود.

نظر شما