شناسهٔ خبر: 55766 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد:

افتتاح فاز ۱ و ۲ آزادراه شرق اصفهان تا پایان سال/ امضا قرارداد فاز ۳ آزادراه شرق اصفهان با حضور جهانگیری

بازديد مدیرعامل شركت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل كشور گفت: فاز ۱ و ۲ آزاد راه شرق اصفهان با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان اصفهان، آزادراه كنارگذر شرق اصفهان به عنوان یكی از مهمترین پروژه‌های آزادراهی كشور از سه راهی آزادراه نطنز- اصفهان آغاز و تا آزادراه اصفهان – شیراز ادامه می یابد كه طی ۲ سال از آغاز بكار آن با پیشرفت ۷۵ درصدی درحال اجراست.

خیراله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شركت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل كشور در جریان بازدید از آزادراه كنارگذر شرق اصفهان گفت: مقرر است تا با حضور معاون اول رییس جمهور قرارداد اجرای فاز ۳ آزادراه شرق اصفهان با سرمایه گذار امضاء شود كه امید است این قطعه نیز طی ۲ و نیم سال آینده تكمیل و به بهره برداری برسد.

خادمی در حاشیه این بازدید بیان داشت: این آزادراه به عنوان یكی از مهمترین پروژه‌های آزادراهی كشور با روند قابل قبولی در حال انجام است كه قطعه ۱ این پروژه از سه راهی آزاد راه نطنز- اصفهان تا جاده اردستان بطول ۳۰ كیلومتر تا اواسط سال جاری و قطعه ۲ آن از جاده اردستان به سمت جاده نایین تا پایان سالجاری به اتمام و به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با اعلام پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه اظهار داشت: قطعه ۱ و ۲ با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است كه سهم ۳۰ درصدی دولت در جریان ساخت آن تاكنون پرداخت شده و ۵۰ میلیارد تومان هم در ادامه پرداخت خواهد شد و قطعه ۳ این پروژه با برآورد ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارنیز به صورت ۳۰درصد سهم دولت و ۷۰ درصد سهم سرمایه گذار انجام خواهد شد كه بدین ترتیب در آینده شاهد به بهره برداری رسیدن ۹۳ كیلومتر آزاد راه كه برای شبكه آزادراهی كشور و شهر اصفهان حائز اهمیت است خواهیم بود.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه با توجه به احداث تقاطع‌های غیر همسطح و زیرگذر و روگذرهای احداثی در مسیر آزاد راه اظهار داشت: ۵ تبادل ترافیكی بر روی اتوبان‌های عبوری از این آزاد راه وجود دارد كه در مسیرهای عبوری احداث خواهد شد و حجم عملیات اجرایی را افزایش خواهد داد و مقرر شد تا معماری پل‌ها و تقاطع‌های احداثی در مسیر با توجه به عبور از شهر تاریخی اصفهان متناسب با معماری ایرانی – اسلامی اصفهان ساخته شوند.

حجت اله غلامی مدیركل راه وشهرسازی استان نیز در این باره با توجه به هماهنگی و همراهی دستگاههای اجرایی در جریان ساخت این پروژه گفت: در طول اجرای این آزاد راه با توجه به وجود موانعی همچون اراضی كشاورزی، آبراهها، تاسیسات آب، برق، گاز و ... اگر چه عاملی بر زمان بر بودن جریان احداث بودند ولی خوشبختانه با همراهی و هماهنگی كلیه دستگاهها، این موانع برطرف و پروژه با پیشرفت خوبی در حال انجام است كه با اجرای قطعه ۳ این پروژه، ۹۳ كیلومتر آزادراه در اصفهان تكمیل و بار ترافیكی موجود در شهر به این آزادراه منتقل خواهد شد.

نظر شما