شناسهٔ خبر: 55767 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه استان گیلان خبر داد:

اعزام ۴۹۳ زائر گیلانی به حج از طریق فرودگاه سردار جنگل رشت/ رشد ۲۰ درصدی پروازهای فرودگاه در خردادماه

فرودگاه رشت مدیرکل فرودگاه استان گیلان با اشاره به برگزاری جلسه کمیته تسهیلات حج در فرودگاه سردار جنگل رشت گفت: امسال ۴۹۳ نفر از طریق این فرودگاه به حج اعزام خواهند شد.

غلامرضا کریم آقایی، مدیرکل فرودگاه استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از برگزاری جلسه کمیته تسهیلات حج در فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد و گفت: همه ذی‌نفعان عملیات حج، یعنی نیروی انتظامی، اداره کل امنیت انتظامی استان، سپاه فرودگاه، پلیش فرودگاه، اداره گذرنامه نهاد ریاست جمهوری، اداره گذرنامه اتباع خارجی، گمرک، مرکز بهداشت، امور شعب بانک ملی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، واحد سوختگیری هواپیمایی و اداره هواشناسی در این جلسه حضور داشتند.

کریم آقایی با اشاره به انجام پروازهای رفت حجاج در فرودگاه رشت در تاریخ‌های ۳۰ و ۳۱ تیرماه سال جاری افزود: این پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» انجام شده و ۴۹۳ نفر با این پروازها به حج مشرف خواهند شد.

به گفته وی پرواز برگشت حج در فرودگاه سردار جنگل رشت نیز در تاریخ ۶ شهریور سال جاری انجام خواهد شد.

رشد ۲۰ درصدی پروازهای رشت در خردادماه

مدیرکل فرودگاه گیلان با اشاره به برقراری ۴۳۸ سورتی پرواز در خردادماه سال جاری در فرودگاه سردار جنگل رشت گفت: ۳۸ هزار و ۳۵۷ نفر مسافر و نردیک به ۳۱۳ تن بار با استفاده از این پروازها جابجا شدند.

وی ادامه داد: آمار پرواز و حمل و نقل مسافر فرودگاه رشت در خردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

کریم‌آقایی با اشاره به کاهش پروازها در ایام ماه مبارک رمضان گفت: با این حال در سه ماهه نخست سال جاری ۱۲۷۵ سورتی پرواز در فرودگاه رشت انجام شده و ۱۱۵ هزار و ۷۵ مسافر با این پروازها جابجا شده‌اند. این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۷ درصد و ۴ درصد رشد داشته‌اند. همچنین از این منظر فرودگاه رشت در رتبه ۱۱ بین فرودگاه‌های کشور ایستاده است.

وی افزود: اکنون ۱۰۶ پرواز هفتگی در فرودگاه رشت انجام می‌شود، اما به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌ایم که فرودگاه ظرفیت پذیرش دوبرابر این تعداد پرواز را دارا است.

به گفته کریم‌آقایی در سه ماهه نخست سال جاری ۲۵ پرواز به مقصد عتبات عالیات انجام شده است که ۴ هزار و ۷۹۹ مسافر و ۳۲ تن بار نیز توسط این پروازها جابجا شده است.

گفتنی است در حال حاضر در فرودگاه سردار جنگل رشت پروازهایی به مقاصد تهران، شیراز، عسلویه، مشهد، کیش، بندرعباس، اصفهان، اهواز و تبریز انجام می‌شود. همچنین شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر، آسمان، قشم‌ایر، کیش‌ایر، زاگرس، ایرتور و کارون در این فرودگاه پرواز دارند.

نظر شما