شناسهٔ خبر: 55802 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

ضرورت تعیین اراضی پسکرانه در بندر شهید بهشتی چابهار

جمشید عباسی سرپرست اداره کل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تعیین اراضی پسکرانه در اطراف بندر شهید بهشتی چابهار ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جمشید عباسی راد در بازدید از پروژه های زیرساختی، احداثی و اراضی۴۵۰ هکتاری بندر خشک و ۲۰۰۰ هکتاری لیپار چابهار، افزود: با توجه به افتتاح فاز اول بندر شهید بهشتی و افزایش ظرفیت این بندر به ۸ و نیم میلیون تن، تعیین اراضی پسکرانه در اطراف بندر شهید بهشتی چابهار ضروری است و می بایست فرآیندهای مربوط به این مهم با سرعت پیگیری و عملیاتی شود.

عباس آذرپیکان؛ معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان هم به ضرورت توسعه فعالیت های بندری در اراضی پسکرانه اشاره کرد و گفت: اراضی ۴۵۰ هکتاری بندر شهید بهشتی و ۲۵۰۰ هکتاری لیپار به گونه ای جانمایی گردیده اند که متناسب با فعالیت های سرمایه گذاری، صنایع بسته بندی و ارزش افزوده ای باشد.

وی افزود: این اراضی  یاد شده در مسیر ریل و مسیر ترانزیتی چابهار- میلک و در مجاورت سایت صنعتی منطقه آزاد چابهار و حد فاصل چابهار و گوادر می باشد که در آینده می تواند بستری برای تعامل بیشتر بین دو بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری باشد.

نظر شما