شناسهٔ خبر: 55843 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

روند کاهش دما تا دوشنبه در شمال غرب کشور/ کاهش محسوس توفان شن در منطقه زابل/ پایتخت دوشنبه گرم‌تر می‌شود

آب و هوا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا به واسطه عبور امواج ضعیف‌ تراز میانی، در ارتفاعات آذربایجان غربی و شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر رشد ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا به واسطه عبور امواج ضعیف‌ تراز میانی، در ارتفاعات آذربایجان غربی و شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر رشد ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه با تقویت نسبی این امواج، در بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی و غربی و برخی نقاط اردبیل، رگبار و رعد و برق و وزش باد و در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و ذکر این نکته لازم است که تا روز دوشنبه روند کاهش نسبی دما در شمال غرب کشور خواهیم داشت.

در سه روز آینده با تقویت جریانات جنوب در جنوب سیستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب رشد ابر و احتمال بارش پراکنده باران با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

در این مدت در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد و گردوخاک مشاهده خواهد شد ولی سرعت وزش باد در این منطقه نسبت به روزهای گذشته کاهش محسوسی خواهد داشت اما از روز دوشنبه پدیده گردوخاک در استان خوزستان دور از انتظار نیست و  نواحی مرکز و شرق خلیج‌فارس نیز مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

سایر مناطق کشور طی سه روز آینده پدیده خاصی نخواهند داشت و تهران هم در این مدت آسمانی صاف و آفتابی را به خود خواهد دید. بیشینه دمای پایتخت امروز و فردا در مهرآباد ۳۹ و دوشنبه ۴۰ درجه می‌شود. شمیرانات امروز و فردا ۳۵ درجه پیش‌بینی شده است. کمینه دمای فردا صبح مهرآباد ۲۷ و شمیرانات ۲۵ درجه است.

خنک‌ترین مراکز استان‌ها هم شهرکرد که کمینه دمای ۱۱ درجه برای آن پیش‌بینی شد و خنک‌ترین بیشینه را اردبیل با ۳۱ درجه بود. گرم‌ترین مرکز استان اهواز با ۵۰ درجه بود که امروز دمای آن طبق پیش‌بینی‌ها به ۵۱ درجه خواهد رسید.

دمای مراکز استان‌ها را طی امروز تا دوشنبه را اینجا مشاهده کنید.

نظر شما