شناسهٔ خبر: 55879 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر خبر داد:

برگزاری نشست کارشناسان تالیف کتب درسی در بندر شهیدرجایی/ تدوین نقشه راه اشاعه فرهنگ دریایی در کتاب‌های درسی

علی مرادی مدیرکل مرکز بررسی‌ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر، گفت: نشست هم‌اندیشی غنی‌سازی کتب درسی با فرهنگ دریایی با حضور کارشناسان دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی ۲۷ و ۲۸ تیرماه در بندر شهید رجایی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی مرادی مدیرکل مرکز بررسی‌ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر، اعلام کرد: به منظور تدوین نقشه راه اشاعه فرهنگ دریایی در کتب درسی و تولید مواد رسانه‌ای آموزشی، نشستی با حضور رئیس سازمان برنامه‌ریزی و پژوهش وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان این سازمان؛ مولفان کتب درسی و کارشناسان تکنولوژی آموزشی و مدیرکل بررسی‌ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و کارشناسان این اداره کل در بندر شهید رجایی  استان هرمزگان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نشست دو روزه که در تاریخ ۲۷ و ۲۸ تیرماه جاری برگزار می‌شود، راهکارهای اجرایی تدوین نقشه راه اشاعه فرهنگ دریایی در کتب درسی مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.

مدیرکل بررسی ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: مطابق توافقنامه‌ای که میان سازمان بنادر و دریانوردی و مرکز تألیف کتب درسی آموزش‌وپروش منعقد شده است، تاکنون مطالب قابل توجهی درباره فعالیت‌های دریایی ، دریانوردی ، بندری و حمل و نقل دریایی در کتب درسی از پایه ابتدایی تا متوسطه نظری درج شده است.

وی اظهار کرد: ۲۰۰ دقیقه فیلم آموزشی در باره دریا و فرهنگ دریایی و بارگذاری آن در سایت رشد وزارت آموزش و پرورش، تهیه شده است. یکی از اهداف این نشست  آشنایی اعضای مرکز تألیف کتب درسی آموزش‌ و پرورش با مجموعه صنعت دریایی و مباحث مرتبط با اشاعه فرهنگ دریایی کشور است. مؤلفان کتاب‌های درسی باید با جغرافیا، صنعت، توانمندی‌ها و مشخصات کشور آشنا باشند و مراکز علمی، صنعتی و تجاری کشور برای آن‌ها یک اولویت جدی به‌حساب ‌آید.

مرادی خاطرنشان کرد: در حاشیه این نشست، سازمان بنادر و دریانوردی از تعدادی از کارشناسان مولف کتب درسی که تلاش موثری در اشاعه فرهنگ دریایی در کتاب‌های درسی داشته اند، قدردانی خواهد کرد.

نظر شما