شناسهٔ خبر: 55884 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با نزدیک شدن پروازهای حج برگزار شد:

جزییات نشست هماهنگی عمليات حج با حضور رئيس سازمان هواپيمايی کشوری

عابدزاده جلسه هماهنگی عمليات حج تمتع ۱۳۹۷ با حضور علی عابدزاده رئيس سازمان هواپيمايی کشوری، معاونان ومديران سازمان، نمايندگان شرکت فرودگاهها و ناوبری هوايی، مديرعامل شرکت هواپيمايی جمهوری اسلامي ايران، رئيس پليس فرودگاه‌ها، معاون شهر فرودگاهی حضرت امام (ره)، سپاه حفاظت هواپيمايی، گذرنامه و سوخت گيری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، علی عابدزاده رئيس این سازمان در اين جلسه از مسئولان ذيربط در امر جابه جايي زائران حج تمتع ۱۳۹۷ خواستار شد به منظور جلوگيری از بروز هر نوع ناهماهنگی و به تناسب اهميت بالای اين سفر معنوی علی رغم تمامی كمبودها سرويس مناسب و در خور شان زائران عزيز ارائه شود.

وي افزود: يقينا سازمان هواپيمايی كشوری باتمام توان در اين ايام همراه و همگام نسبت به تسهيل عمليات حج از هيچ كمك و پشتيبانی مضايقه نخواهد كرد.

در ادامه مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بين الملل سازمان هواپيمايي كشوری همزمانی پروازهای حج با پروازهای تابستانی را از دیگر علل حساس بودن این عملیات بر شمرد و گفت: حج تمتع امسال با پروازهای تابستانی مصادف است، بنابراین لازم است که فرودگاه‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و سایر سرویس دهندگان مانند؛ پلیس فرودگاه‌ها، سپاه حفاظت هواپیمایی، واحد سوختگیری، هندلینگ و ... تمامي مساعي خود را به صورت مضاعف در جهت خدمات رسانی به زائران به كار گيرند.

وي افزود: انتظار مي رود با توجه به امكانات فرودگاهی در راستای خدمات رسانی بهينه و به منظور جلوگيری از وقفه در خدمات رسانی ترتيبی اتخاذ شود تا مراسم بدرقه زائران در محيطی خارج از فرودگاه صورت پذيرد.

دهقان تصريح كرد: همچنين با توجه به فشردگی پروازها و همزمانی با پروازهای تابستانی، زائران به موقع در محل فرودگاه حاضر شوند.

همچنين مقرر شد فرودگاه‌ها زیرساخت‌های فرودگاهی خود را را برای انجام هرچه بهتر عملیات حج آماده و جلسه‌ کمیته های تسهیلاتی ویژه پروازهای حج را با مشارکت همه ذی‌نفعان از جمله نمایندگان حج و زیارت در استانها برگزار کنند.

نظر شما