شناسهٔ خبر: 55908 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

حضور ايران در اجلاس بين منطقه‌ای اروپا و خاورميانه ايکائو/ برگزاری مذاکرات تخصصی با نمایندگان آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا

ایکائو ایران در اجلاس بین منطقه ای اروپا و خاورمیانه ایکائو که در خصوص مدیریت اطلاعات هوانوردی، مقررات و الزامات آتی و چالش های پیشرو برگزار شده بود، حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، ایران در اجلاس بین منطقه ای اروپا و خاورمیانه ایکائو که در خصوص مدیریت اطلاعات هوانوردی، مقررات و الزامات آتی و چالش های پیشرو برگزار شده بود، حضور یافت.

در این اجلاس ۳روزه که در دفتر منطقه ای اروپایی ایکائو در پاریس برگزارش شد، نمایندگان کشورهای عضو دفاتر منطقه ای خاورمیانه و اروپا، نمایندگان سازمان‌های بین المللی صنعت به بررسی پیش نویس ویرایش چهلم ضمیمه پانزدهم کنوانسیون شیکاگو، همچنین روش های اجرایی مقررات جدید و فناوریها و نرم افزارهای مورد نیاز پرداختند.

شرفی مدیرکل دفترنظارت بر عملیات هوانوردی، قهرمانی معاون اداره اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و محمدی از کارشناسان این اداره با حضور در این اجلاس، نقطه نظرات ایران از منظر مقررات و ممیزی حوزه اطلاعات هوانوردی، همچنین موضوعات عملیاتی را مطرح كردند.

در حاشیه این اجلاس، جلسات و مذاکرات تخصصی با نمایندگان آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا EASA و مدیران و کارشناسان دفتر اروپا و امریکای شمالی ایکائو در خصوص برنامه کشور برای تدوین و ابلاغ مقررات جدید ارائه خدمات ناوبری هوایی از جمله مدیریت اطلاعات هوانوردی بر مبنای رویکرد اتحادیه اروپا برگزار و نقاط ضعف و قوت این تصمیم مورد بررسی قرار گرفت./

نظر شما