شناسهٔ خبر: 55919 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی دولت اعلام کرد؛

بررسی وضعیت بنادر جنوب و شمال کشور با حضور آخوندی و نوبخت/ برنامه‌ریزی برای ممانعت از توقف فعالیت بنادر در شرایط تحریم

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت از بررسی وضعیت بنادر جنوب و شمال کشور در جلسه امروز با وزير راه و شهرسازي خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، محمد باقر نوبخت پس از اتمام جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی، اظهارداشت: امروز گزارش دقیقی از وضعیت بنادر جنوب و شمال کشور ارائه شد و این موضوع بررسی شد که در شرایط تحریم برای صادرات و واردات کالا چه اقداماتی باید انجام شود.

وی افزود: همچنین بررسی شد که در صورت بروز مشکل برای یک بندر، راه جایگزین و بندر جایگزین آن چه باشد. باید از ظرفیت بزرگ بنادر در جنوب و  اتصال آب‌های ایران به آب‌های بین‌المللی استفاده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: برای استفاده بهینه از بنادر کشور، باید از ظرفیت شبکه حمل و نقل داخلی و به ویژه ریلی استفاده بیشتری کرد و به همین دلیل امروز جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی در سازمان برنامه و بودجه برای افزایش ظرفیت حمل و نقل خطوط ریلی بنادر جنوب کشور برنامه‌ریزی کنیم.

وی تاکید کرد: امکانات کشور وسیع است و برخلاف برخی کشورها که فقط یک گلوگاه حمل و نقلی دارد، ما در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور امکان صادرات و واردات داریم.

سخنگوی دولت موضوع دیگر جلسه امروز کارگروه اقتصاد مقاومتی را تعامل و تفاهم با بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: ممکن است برای برهه‌ای نیاز به حضور بیشتر دولت در اقتصاد باشد و این به معنای کاهش نقش بخش خصوصی در اقتصاد نیست. 

وی ادامه داد: دولت و بخش خصوصی می‌توانند در کنار یکدیگر با همکاری با یکدیگر از سد تحریم‌ها عبور کنند و بخش خصوصی در این موقعیت باید ماموریت‌هایی را بر عهده بگیرد که این ماموریت‌ها با تعامل و همکاری شکل خواهد گرفت.

سخنگوی دولت افزود: امروز مسئولان کاخ سفید در برابر ملت‌های جهان منفور و مفتضح هستند و ما بر حق هستیم و خوش‌بختانه پشتیبانی جهانی هم را داریم، اما با این وجود ما متکی به پشتیبانی مردم هستم و با همکاری مردم از این شرایط عبور می‌کنیم.

نظر شما