شناسهٔ خبر: 55923 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست دو روزه برگزار می‌شود؛

هم‌اندیشی اشاعه فرهنگ دریایی در کتاب‌های درسی

جلد کتاب درسی نشست هم‌اندیشی غنی‌سازی کتاب‌های درسی با فرهنگ دریایی با حضور کارشناسان دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، در راستای تدوین نقشه راه اشاعه فرهنگ دریایی در کتاب‌های درسی و تولید مواد رسانه‌ای آموزشی، نشستی با حضور رئیس سازمان برنامه‌ریزی و پژوهش وزارت آموزش و پرورش و کارشناسان این سازمان؛ مولفان کتب درسی، کارشناسان تکنولوژی آموزشی، مدیرکل و کارشناسان اداره کل بررسی‌ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

اله مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این باره گفت: در این نشست دو روزه که قرار است در تاریخ ۲۷ و ۲۸ تیرماه  سال جاری به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شود، راهکارهای اجرایی تدوین نقشه راه اشاعه فرهنگ دریایی در کتب درسی مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد.

وی از جمله اهداف این نشست را آشنایی اعضای مرکز تألیف کتب درسی آموزش‌ و پرورش با مجموعه صنعت دریایی و مباحث مرتبط با اشاعه فرهنگ دریایی کشور دانست و گفت: مؤلفان کتاب‌های درسی باید با جغرافیا، صنعت، توانمندی‌ها و مشخصات کشور آشنا باشند و مراکز علمی، صنعتی و تجاری کشور برای آن‌ها یک اولویت جدی به‌ حساب ‌آید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مطابق توافقنامه‌ای که میان سازمان بنادر و دریانوردی و مرکز تألیف کتب درسی آموزش‌ و پروش منعقد شده، تاکنون مطالب قابل توجهی درباره فعالیت‌های دریایی ، دریانوردی ، بندری و حمل و نقل دریایی در کتب درسی از پایه ابتدایی تا متوسطه نظری درج شده است.

عفیفی پور تصریح کرد: بر اساس اعلام اداره کل بررسی‌ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر، تاکنون ۲۰۰ دقیقه فیلم آموزشی درباره دریا و فرهنگ دریایی و بارگذاری آن در سایت رشد وزارت آموزش و پرورش، تهیه شده است.

در حاشیه این نشست از تعدادی از کارشناسان مولف کتب درسی که تلاش موثری در اشاعه فرهنگ دریایی در کتاب‌های درسی داشته اند، تقدیر خواهد شد.

همچنین بازدید از بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین قطب تجارت ایران و سایر ظرفیت‌های دریایی و بندری استان هرمزگان از دیگر برنامه‌هایای این رویداد دوروزه محسوب می‌شود.

نظر شما