شناسهٔ خبر: 55929 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در بازديد از پروژه مطرح شد؛

آخرين وضعيت تكميل پروژه راه‌آهن قزوین- رشت/ برنامه‌ریزی‌ها برای تسهیل و سرعت بخشیدن به طرح

بازديد صبح امروز معاون وزیر راه وشهرسازی از عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن قزوین- رشت بازدید کرد و تصمیمات و برنامه‌ریزی‌هایی برای تسهیل و سرعت بخشیدن به باقیمانده کار صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز از راه‌‌آهن قزوین- رشت بازدید کرد و به منظور تسهیل و تسریع در روند اجرایی پروژه تصمیمات و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از اتمام زیرسازی این خط‌ ریلی خبر و ادامه داد: با اتمام زیرسازی خط دوار ایستگاه رشت به عنوان آخرین بخش از این عملیات، زیرسازی کل خط ریلی قزوین- رشت تکمیل شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی روسازی این پروژه را ۷۵ درصد اعلام و خاطرنشان کرد:‌ ۱۶۳ کیلومتر از مسیر ریلگذاری شده و ۲ کیلومتر آن باقیمانده است. بالاست‌ریزی لایه اول با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی در حال انجام و عملیات بالاست ریزی لایه دوم، رلواژ اول و رلواژ دوم نیز در حال اجرا است.

وی در ادامه توضیح داد: بخش‌های مختلف از جمله نصب خط، اجرای اسلب بتنی، جوشکاری، بالاست ‌ریزی نیز در حال انجام است.

خادمی در این بازدید از ایستگاه شهر رشت نیز بازدید و اعلام کرد: پیشرفت فیزیکی فاز یک این ایستگاه ۹۰ درصد و بخش مسافری ایستگاه  بیش از ۹۰ درصد است که در شهریور ماه آماده خواهد شد.

 معاون وزیر راه وشهرسازی در خصوص سایر ایستگاه‌های این محور تاکید کرد: کل ایستگاه‌های کوهین، رستم‌آباد، لوشان وامام زاده‌هاشم نیز تا پایان شهریورماه به اتمام خواهند رسید.

نظر شما