شناسهٔ خبر: 55946 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس کانون رانندگان کشور مطرح کرد:

پیگیری مطلوب وزیر راه و شهرسازی برای احقاق حقوق رانندگان/ مسکوت ماندن مطالبات مربوط به بازنشستگی رانندگان در سازمان تامین اجتماعی

ناجی سلامی رییس کانون رانندگان کشور با تشکر از پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی برای احقاق حقوق رانندگان گفت: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی به وعده‌های خود برای حل مشکل بازنشستگی رانندگان عمل نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ناجی سلامی رییس کانون رانندگان کشور در حاشیه جلسه نمایندگان انجمن‌های صنفی رانندگان و کامیون‌داران با وزیر راه و شهرسازی گفت: رانندگان مطالبات زیادی دارند و  وزیر محترم هم تاکید دارند که این مطالبات به سرانجام برسد.

وی با اشاره به جلسه خود با وزیر راه و شهرسازی افزود: در این جلسه برخی از معاونین وزیر حضور داشتند تا بتوانیم حقوق حقه از دست رفته رانندگان را احقاق کنیم.

ناجی سلامی با اشاره به پیگیری وزیر راه و شهرسازی برای احقاق حقوق رانندگان گفت: پیگیری دکتر آخوندی تا کنون خیلی خوب بوده و این جلسه دومی است که با حضور وی برگزار می‌شود. پیش از این رانندگان به خواب هم نمی‌دیدند که وزیر راه و شهرسازی با اصناف جلسه بگذارد و حقوق آن‌ها را پیگیری کند.

وی ادامه داد: هم خود وزیر محترم، هم زیرمجموعه ایشان و هم مجلس به حقوق رانندگان احترام می‌گذارند و این حقوق را پیگیری می‌کنند. درست است که قدم‌هایمان کند است، اما اقدامات به خوبی پیش می‌رود.

رییس کانون رانندگان کشور در ادامه با انتقاد از وعده‌های انجام نشده وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه آقای وزیر کار  قولی دادند که بنا بر نص صریح قانون، رانندگان با ۵۵ سال سن و با ۲۵ سال سابقه بتوانند بازنشسته شوند، اما متاسفانه این وعده تاکنون عملی نشده است.

وی ادامه داد: همچنین قرار شد رانندگان بتواند با کارت و دفترچه‌ای که در اختیار دارد، معاینه شده و کارت سلامت خود را دریافت کند. اما متاسفانه این کار نیز انجام نشده است.

این فعال صنفی با اشاره به ناکافی بودن لاستیک تخصیص داده شده افزود: فعلا ۱۰ تا ۱۵ هزار حلقه لاستیک توزیع شده است و این کفاف نیاز رانندگان را نمی‌دهد. اکنون به خاطر اتفاقات اخیر قیمت‌ها هم بالا رفته و راننده ناچار است لاستیکی را که پیش‌تر به صورت اقساطی تهیه می‌کرد، به صورت نقد و با قیمت بالاتر تهیه کند.

ناجی سلامی در انتها گفت: ما امیدواریم که با پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی به خواسته‌ها و مطالبات خود دست یابیم.

نظر شما