شناسهٔ خبر: 55950 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

توسط فرمانده کشتی گلف پیرل صورت گرفت؛

قدردانی از اداره کل سازمان‌های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی

نجات دریایی فرمانده کشتی گلف پیرل از اداره کل سازمان‌های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی در حمایت شبانه روزی از دریانوردان این کشتی در جهت رفع مشکلات، قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا حق‌پرست‌فروهی فرمانده کشتی گلف پیرل و سیامک بازیار سرمهندس این کشتی با حضور در اداره کل سازمانهای تخصصی بین المللی از تلاش های اداره کل سازمانهای تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی در حمایت شبانه روزی از دریانوردان ایرانی در جهت رفع مشکلات و رهایی از شرایط سخت کشتی گلف پیرل، قدردانی کردند.

چندی پیش کشتی به نام گلف پیرل در پنج مایلی بندر شارجه امارات متحده عربی با ۱۴ دریانورد که سه دریانورد آن ایرانی و بقیه اوکراینی و اندونزیایی بودند، درخواست کمک اضطراری می‌کنند. این کشتی خدماتی با ۲ هزار تن ظرفیت و محموله اسید برای تزریق در چاه های نفت بود که خدمه آن به دلیل اختلاف بین مدیریت و مالک شناور دچار بحران شدند. به دلیل عدم دسترسی به ساحل، اتمام آذوقه، سوخت و قطع ارتباطات رادیویی این کشتی با مشکلات متعددی روبرو شد.

به همین علت کاپیتان کشتی گرفتار شده، درخواست کمک فوری از مقامات ایران جهت نجات جان خدمه می کند.

سازمان بنادر و دریانوردی پیرو دریافت این درخواست بلافاصله اقدامات خود در جهت پیگیری موضوع با انجمن صنفی کارگری دریانوردان ایران،  وزارت خارجه ، MRCC  در بنادر چابهار و شهید رجایی و مدیریت کشتی  آغاز کرد و پس از ساعت ها مکالمه تلفنی لحظه به لحظه با کاپیتان کشتی و برقراری ارتباط با مدیریت کشتی و رایزنی های متعدد توانست در گام نخست نسبت به تامین مایحتاج ضروری دریانوردان و انتقال سریع سوخت به کشتی اقدام و سپس در جهت رفع اختلاف پیش آمده و دریافت حقوق و مزایا و نجات دریانوردان اقدام کند.

نظر شما