شناسهٔ خبر: 56038 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد؛

جزییات نشست مکانیابی ایستگاه راه‌آهن اسلام‌آبادغرب

راه آهن اسلام آباد غرب نشست مکانیابی ایستگاه راه‌آهن اسلام‌آباد غرب به منظور بررسی همه‌جانبه گزینه‌های مختلف مکانیابی ایستگاه به ریاست معاون معماری و شهرسازی و با حضور نمایندگان شرکت‌ها و سازمان‌های ذی‌مدخل در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه مکانیابی ایستگاه راه‌آهن اسلام‌آباد غرب به ریاست محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی و با حضور مدیران کل دفتر فنی امور طرح‌های راه‌آهن، فرودگاه‌ها و بنادر، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی راه‌آهن، دفتر طرح‌های کالبدی، دفتر ارزیابی اقتصادی حمل و نقل معاونت حمل و نقل، نمایندگان مهندسین مشاور هراز راه و مهندسین مشاور آذراندیش در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گفته معاون معماری و شهرسازی وزارتخانه، این جلسات با هدف بررسی بیشتر موضوع و گزینه‌های مختلف موجود در رابطه با مکانیابی ایستگاه راه آهن اسلام آباد غرب تشکیل می‌شود.

این جلسه به دعوت مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارتخانه تدارک دیده شده است.

گفتنی است در جلسه فوق، پس از ارائه گزینه‌های مختلف، ایستگاه مورد نظر و مسیر خط آهن مربوطه و ارائه نظرات مهندسین مشاور تهیه کننده طرح جامع شهر اسلام آباد غرب، مزایا و معایب هریک از گزینه‌ها بررسی شد. همچنین باتوجه به اهمیت ارتباط منطقی بین ایستگاه، شهر و تأکید بر ایجاد ارتباط بین شبکه حمل و نقل و ساختار و سازمان فضائی – کارکردی شهر، مکان پیشنهادی مشاور طرح جامع مورد ارزیابی قرار گرفت. به گفته مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارتخانه، نتایج موردنظر و نهایی شده توسط اعضا، جهت اتخاذ تصمیم نهائی پس از بررسی امکان تحقق طرح پیشنهادی، ابلاغ و مورد عمل قرار می‌گیرد.      

پیش تر، بازوند استاندار کرمانشاه در این خصوص گفبه بود: قرار است تا پایان سال ۱۳۹۸ ایستگاه راه آهن اسلام آبادغرب افتتاح شود.     

نظر شما