شناسهٔ خبر: 56076 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید از تونل سرای و آزادراه ارومیه تبریز

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی به همراه نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر از پروژه آزادراه ارومیه تبریز و تونل "سرای" بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، ابوالقاسم سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی استان، سعیدی نماینده مردم تبریز، اسکو، آذرشهر و رستمی‌مهر مدیر توسعه راه‌های اداره کل و سرمایه گزار این طرح (بنیاد تعاون ناجا) و پیمانکار و مهندسان شرکت عمران و تولیدی نیرو از پروژه آزادراه ارومیه تبریز و تونل "سرای" بازدید کردند.

پروژه آزادراه ارومیه تبریز به طول تقریبی ۱۵۲ کیلومتر از شهر ارومیه آغاز و با گذر از پل میان‌گذر دریاچه ارومیه و جزیره اسلامی با عبور از سه‌راهی خاصبان و جنوب شهر سهند به شهر تبریز متصل می‌شود. در محدوده شهر تبریز این آزادراه به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود که بخش شرقی آن به آزادراه زنجان تبریز و بخش غربی آن به کمربندی غربی تبریز متصل می‌گردد.

وجود آزادراه در بخش جنوبی تبریز باعث می‌شود مسافرانی که از سمت زنجان به مقصد ارومیه یا مرند و بازرگان درحرکت‌اند نیازی به عبور از داخل شهر تبریز نداشته باشند. آزادراه ارومیه تبریز باعث کاهش ۱۰۰ کیلومتری مسیر اتصال دو شهر نسبت به مسیر قدیمی می‌شود.

در حال حاضر قطعات ۱ تا ۴ این پروژه در دست احداث و قطعات ۵ و ۶ آن در مرحله مطالعات هستند.

نظر شما