شناسهٔ خبر: 56083 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گریوانی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

آزادسازی ۳۳ کیلومتر از مسیر پروژه قطار حومه‌ای مشهد - گلبهار/ افتتاح ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر شهر جدید گلبهار در شهریورماه

هومن گریوانی گریوانی در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح یکهزار واحد مسکن مهر در شهریورماه سال جاری در این شهر جدید خبر داد و گفت: هم‌اکنون تعهدات انبوه‌ساز در سایت مسکن مهر گلهبار تمام شده و وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید در این منطقه مسئولیتی ندارد، تنها ایراداتی در برخی از خدمات قابل مشاهده بوده که در حال پیگیری است.

هومن گریوانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت پروژه قطار برقی مشهد – گلبهار – چناران اعلام کرد: خوشبختانه در جهت پیشبرد این پروژه اتفاقات خوبی افتاده و درحال حاضر مصوبه شورای اقتصاد در بحث فاینانس تمدید و اقدامات لازم جهت اخذ ماده ۶۲ درحال انجام است.

گریوانی ادامه داد: در خصوص عملیات اجرایی که از منابع داخلی شرکت در حال هزینه شدن است مناقصه‌ای برای احداث ایستگاه گلبهار، بخشی از ابینه فنی مسیر مترو و گالری انتهای مسیر به قیمت ۱۵۰ میلیارد تومان برگزار و در نتیجه شرکت آستان قدس رضوی برنده آن شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار در ادامه سخنان خود از کلنگ‌زنی پروژه‌های مذکور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: درحال حاضر مطالعات پروژه احداث ادامه مسیر از شهر جدید گلبهار تا چناران انجام شده که در صورت تصویب شورای استان مراحل بعدی ان را به انجام خواهیم رساند.

گریوانی همچنین با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۳ کیلومتر از ۴۰ کیلومتر مسیر مشهد تا شهر جدید گلبهار آزادسازی شده است گفت: خوشبختانه عملیات زیرسازی و ابنیه فنی شامل پل‌ها انجام شدده و امیدواریم فاینانس پروژه در سال جاری به مرحله اجرا برسد.

این مقام مسئول درخصوص پروژه مسکن مهر شهر جدید گلبهار نیز بیان کرد: هم‌اکنون تعهدات انبوه‌ساز در سایت مسکن مهر گلهبار تمام شده و وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید در این منطقه مسئولیتی ندارد، تنها ایراداتی در برخی از خدمات قابل مشاهده بوده که در حال پیگیری است.

وی در این باره افزود: از ۱۵ هزار واحد مسکن مهر تعاونی موجود در گلبهار، ۱۱ هزار واحد باقی مانده که در این راستا نیز به دنبال رفع مشکلات هستیم.

گریوانی در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح یکهزار واحد مسکن مهر در شهریورماه سال جاری در این شهر جدید خبر داد و گفت: همچنین تصمیم داریم تا در جهت کمک به خانواده‌های با درآمد کم شغل‌هایی را از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای در منزل ایجاده کرده و بازارچه‌های ارزان قیمتی را برای فروش محصولات تولید شده در گلبهار راه‌اندازی کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهارهمچنین چندی پیش درخصوص وضعیت حمل و نقل درون شهری و برون شهری این شهر جدید نیز بیان کرده بود: طی جلسات متعدد برگزار شده با حضور شهرداری نصمیم به خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید را داریم تا هر چه زودتر آنها را اختیار ساکنان این منطقه قرار داده و تا حدودی مشکلات حمل و نقلی موجود را رفع نماییم.

گفتنی است شهر جديد گلبهار در ۳۵ كيلومتری شمال غربی شهر مشهد به عنوان یکی از شهرهای اقماری این شهر در محور مشهد – قوچان که از جنوب به سلسله جبال کوه‌های بینالود و از شمال به رشته کوه‌های هزار مسجد و کشف رود منتهی می‌شود، و همجوار با شهرستان چناران و شهر گلمکان ایجاد شده است./

نظر شما