شناسهٔ خبر: 56087 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با صرف هزینه جمعا ۱۶ میلیارد ریال از محل طرح‌های عمرانی صورت گرفت؛

آغاز عملیات تبدیل ۴ دستگاه آبنما به پل و روکش آسفالت در شهرستان بشرویه

پل رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه، از شروع عملیات تبدیل ۴ دستگاه آبنمای بزرگ به پل در محورهای روستایی در حوزه استحفاظی شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه، از شروع عملیات تبدیل ۴ دستگاه آبنمای بزرگ به پل در محورهای روستایی بشرویه- رقه ، رقه – ارسک و غنی آباد- نیگنان و محل سیل بند بشرویه و همچنین روکش آسفالت در دو محور اصلی بشرویه- طبس و بشرویه- فردوس در حوزه استحفاظی شهرستان بشرویه خبر داد.

محمد خیری، افزود: در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محورهای مواصلاتی بشرویه و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای، تبدیل ۴ دستگاه آبنما به پل در راههای روستایی و همچنین روکش آسفالت در محورهای اصلی بشرویه- طبس و بشرویه - فردوس در دست اجرا می‌باشد.

وی، تصریح کرد: این پروژه‌ها بصورت پیمانی و در مدت ۳ الی ۷ ماه از تیر ماه ۱۳۹۷ اجرایی گردیده که برای اجرای این عملیات جمعا ۱۶ میلیارد ریال از  محل طرح‌های عمرانی اعتبارات بهبود وضعیت عبور و مرور راه‌ها و سایر اعتبارات قرارداد منعقد گردیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه، اظهار داشت: از اولویت‌های مهم این اداره، ارتقاء وضعیت شبکه راه‌‌های مواصلاتی بشرویه است که این امر نیازمند روکش آسفالت در محورهای اصلی و روستایی است که با توجه به عمر بالای آسفالت این محورها، باعث ایجاد ترک‌هایی در سطح آسفالت شده که نیاز به روکش دارد و با اجرای این گونه عملیات افزایش طول عمر جاده را خواهیم داشت .

خیری، ادامه داد: از ابتدای سال جاری عملیات تعریض و روکش آسفالت گرم در محور بشرویه- طبس بطول ۱۰۰ کیلومتر در دوباند رفت و برگشت انجام و با نصب گاردریل و جداکننده این دو باند جداسازی شده است.

وی، بیان کرد: رسیدگی مناسب به راه‌های اصلی و فرعی و روستایی شهرستان بشرویه را نیازمند اعتبارات استانی بیشتر عنوان نمود که در کنار اعتبارات ملی قابلیت بهبود محورهای حوزه استحفاظی این اداره را فراهم می‌نماید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه، در خصوص پروژه‌های آتی و در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه، عنوان کرد: علاوه بر پروژه‌های فوق روکش آسفالت گرم محور بشرویه – ارسک بطول ۱۰ کیلومتر و ۶ کیلومتر در محورهای روستایی حوزه این شهرستان از جمله اقدامات در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه می‌باشد که در سال جاری عملیاتی و اجرایی خواهد گردید.

خیری، در پایان متذکر شد: بشرویه دارای بیش از ۶۰۰ کیلومتر جاده بین‌ شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه این اداره  قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی رویه های آسفالتی محورها و نیز اولویت بندی آنها نسبت به انجام روکش راههای حوزه استحفاظی اقدام می‌گردد.

نظر شما