شناسهٔ خبر: 56090 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی استان‌های نیمه جنوبی کشور / کاهش دما از روز شنبه در سواحل خزر

بارندگی- هواشناسی- آب و هوا- آب گرفتی جاده طی سه روز آینده به خصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان و ارتفاعات زاگرس جنوبی در استان فارس رشد ابر، بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس مدل‌های پیش‌رو و طبق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده به خصوص در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان و ارتفاعات زاگرس جنوبی در استان فارس رشد ابر، بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ را شاهد خواهیم بود.

در همین مدت و طی سه روز آینده برخی مناطق شمال شرق  و شرق کشور شاهد وزش باد شدید خواهد بود که در برخی مناطق به ویژه زابل همراه با خیزش گردوخاک همراه پیش‌بینی می‌شود.

در این مدت در بعضی ساعات بعدازظهر در برخی مناطق شرق اصفهان، قم و مرکزی نیز وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

امروز و فردا دمای هوا در نوار شمالی کشور افزایش می‌یابد که در سواحل دریای خزر افزایش محسوس‌تر خواهد بود اما از روز شنبه با شمالی شدن جریانات کاهش دما و بارندگی در سواحل دور از انتظار نیست و شاهد کاهش دما در این مناطق خواهیم بود.

بااین حال از ظهر و اوایل شب امروز به سبب رشد ابرهای همرفتی، رگبارباران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان، غرب کرمان، مناطقی از شرق و جنوب فارس، جنوب اصفهان، شمال شرق کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات شمال هرمزگان و بخش‌هایی از غرب هرمزگان پیش بینی می‌شود. از این رو  طغیان رودخانه و مسیل‌های  فصلی  در این مناطق دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی به عمل آید

دمای حداکثری تهران امروز ۳۹ درجه بالای صفر بود و با پیش‌بینی هوایی صاف و گاها با وزش باد حداقل دما برای آن ۲۸ درجه احتمال می رود.

از بین مراکز استان‌ها گرم ترین مرکز اهواز بود که روز گذشته دمای آن ۴۵ درجه بالای صفر شد و بعد از آن قم با ۴۴ و خرم‌آباد با ۴۳ درجه بالای صفر دیگر مراکز گرم استان‌های کشور بودند.

گرم‌ترین ایستگاه کشور هم روز گذشته در سطح کشور شهداد در کرمان و دهلران در ایلام بودند که دمای ۴۷ درجه برای آن‌ها به ثبت رسید.

در این بین خنک‌ترین مرکز استان هم صبح امروز اردبیل بود که کمینه دما در آن ۱۴ درجه بالای صفر شد.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

نظر شما