به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان همدان، سعید کریمی، مدیر مرکز مدیریت راههای استان همدان، با بیان اینکه محور رفت این محدوده پیش از این به بهرهبرداری رسیده است، گفت: این سامانهها علاوه بر توزین وسائل نقلیه عبوری و ثبت تخلفات سرعت لحظهای در محل سامانه با برداشت پلاک خودرو، قابلیت ثبت تخلفاتی نظیر عدم سرعت بارنامه با سایر خودروها را نیز دارند.
وی افزود: مهمترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت «WIM» توزین و کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت، بدون نیاز به توقف آنهاست، این روش مزایایی چون کاهش اتلاف زمان، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی برای پیشگیری از تردد ناوگان سنگین حامل بار اضافی را به همراه دارد.
کریمی ادامه داد: این سامانه با استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده که مانیتورینگ اطلاعات آن در پاسگاه پلیس مربوطه است، وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را شناسایی میکند.
مدیر مرکز مدیریت راههای استان همدان، حفاظت و نگهداری از آسفالت راهها را از دیگر شاخصههای این سامانه عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از علل اصلی تخریب رویه راهها و ابنیه آن، اضافهبار وسایل نقلیه سنگین است، کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافهبار غیرمجاز هستند، اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینههای نگهداری آن دارد.
کریمی گفت: به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر حمل بار در جادهها و شناسایی اضافه تناژ و تخلفات مرتبط با آن، عملیات اجرایی سامانههای توزین در حال حرکت «WIM» تاکنون در دو محور استان انجام شده که با نصب این سامانه در محور تهران همدان، شمار سامانههای توزین در حال حرکت استان به ۳ دستگاه میرسد.
این مسئول از نصب و بهرهبرداری این سامانه در سالهای آینده در محور کرمانشاه همدان خبر داد و یادآور شد: محورهای پرتردد و به ویژه محورهایی که تردد خودروهای سنگین و نیمه سنگین در آن زیاد است، در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر مرکز مدیریت راههای استان در ادامه به حمایت از تولیدات داخلی اشاره و توضیح داد: خوشبختانه با توجه به رویکرد امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، این سامانه با همکاری شرکت توزین الکتریک طراحی و تولید شده است.
نظر شما