شناسهٔ خبر: 56156 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل فرودگاه‎های استان ‎خراسان رضوی:

اعزام زائران خانه خدا از فرودگاه مشهد آغاز شد / بيش از ۱۲۵۰۰ زائر خراسانی به حج اعزام می‌شوند

فرودگاه مشهد مديرکل فرودگاه‎های استان ‎خراسان رضوی از آغاز عمليات اعزام زائران خانه خدا از ۲۸ تير ۹۷ با برگزاری مراسم بدرقه‎ای با حضور استاندار خراسان رضوی از فرودگاه مشهد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎ عمومی فرودگاه‎های استان خراسان رضوی، محمدباقر قاسم‎زاده گفت: مرحله رفت پروازهای حج تمتع ۹۷ از تاریخ ۲۸ تیرماه آغاز و تا ۲۰ مردادماه پایان می‎یابد که در طول آن ۱۲ هزار و ۶۸۳ زائر در قالب ۹۱ کاروان از استان‎های خراسان رضوی، شمالی و توسط ۳۶ پرواز اعزام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمام پروازهای این فرودگاه توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام می‎شود، گفت: از این تعداد ۱۸ پرواز توسط بویینگ ۷۴۷ و ۱۸ پرواز با هواپیمای ایرباس A۳۳۰ انجام می‎شود.

قاسم‎زاده با اشاره به اینکه هماهنگي‎هايی با ارگان‎هاي مستقر در فرودگاه مشهد انجام شده است، گفت: در پي توسعه زيرساخت‎ها و با ايجاد تسهيلات و خدمات رفاهي جديد و مطلوب بنا داريم عمليات حج تمتع ۹۷ را بیش از پیش عزتمندانه اجرا کنیم.

مدیرکل فرودگاه‎های استان ‎خراسان رضوی ادامه داد: اولویت ما طی مراحل اعزام و پذیرش زائران بیت الله الحرام، ارايه خدمات مطلوب و اكرام حجاج است و انجام پروازهای ایمن، تامين امنيت زائران، استرس‎زدايي و خدمات‎رساني شایسته در دستور کار قرار دارد و با آمادگي كامل عمليات اعزام زائران را ادامه خواهيم داد.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضويف نیز ضمن ابراز رضایت از روند اعزام و نحوه خدمات‎رسانی به زائران بیت‎الله الحرام در فرودگاه مشهد، از مدیران و دست‎اندرکاران عملیات حج تمتع ۹۷ قدردانی کرد و گفت: سفر حج مجالی است برای بهره‎بردن از فرصت‎های خاص معنوی و عبادی و همچنین رویداد عظیمی است که موجب وحدت و همبستگی مسلمانان می‎شود.

گفتنی است عملیات بازگشت زائران از تاریخ ۵ شهریورماه ۹۷ تا بیستم شهریورماه انجام می‎شود.

نظر شما