شناسهٔ خبر: 56253 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه خبر داد:

عملکرد آتش نشانی و مرکز HSE بندرلنگه زیر ذره بین ممیزان سازمان بنادر

بندر لنگه مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از انجام ممیزی و ارزیابی عملکرد آتش نشانی و مرکز HSE این مجموعه بندری زیر نظر کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "قاسم عسکری نسب" مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه انجام ممیزی را از جمله راهکارهای بهبود بهره وری و توسعه بنادر دانست و گفت: کارشناسان HSE در طول یکسال گذشته تلاش نموده اند تا با کنترل تمامی بخش های اداری و عملیاتی، ایمنی و بهداشت محیط زیست بندرلنگه را ارتقاء بخشند.

وی با اشاره به اینکه هزینه های جانی و مالی ناشی از بروز حوادث بسیار گران تر از پیشگیری است، افزود: پیشگیری از خطرات، بیماری های شغلی و آلودگی محیط زیست یکی از مهمترین مقوله فرهنگ سازی در بندرلنگه محسوب می شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه بر لزوم فرهنگ سازی HSE و نهادینه شدن آن به عنوان یک فرهنگ و اصل در رفتار و مسؤولیت اجتماعی در این بندر تاکید کرد.

وی با اشاره به ایجاد ساختار یکپارچه HSE و آتش نشانی در این بندر، انجام این مهم را اقدامی در جهت ایجاد هماهنگی درون سازمانی به منظور ارتقاء شاخص عملکرد HSE و آتش نشانی در بندر دانست.

به گفته عسکری نسب در این ممیزی، تمامی شاخص های عملکردی HSE و آتش نشانی مطابق با استاندارد های ISO۱۴۰۰۱ و OHSAS۱۸۰۰۱ مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به سرعت شتابان رشد و توسعه بنادر و دریانوردی بندرلنگه، بر لزوم حفظ و ارتقاء استاندارد های مربوط به HSE و آتش نشانی تأکید کرد.

نظر شما