شناسهٔ خبر: 56264 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در دانشکده صنعت هوانوردی رخ داد:

برگزاری اولين نمايشگاه فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات هوانوردی

نمایشگاه اولين نمايشگاه فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات هوانوردی به منظور برقراری ارتباط میان تولیدکنندگان قطعات هوانوردی و بهره‌برداران صنعت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولين نمايشگاه فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات هوانوردی در محل دانشکده صنعت هوانوردی واقع در فرودگاه مهرآباد برگزار شد.

علی عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری، آرش خدایی، قائم مقام این سازمان، منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌ها و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ریاست جمهوری، و مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن‌ شرکت‌های هواپیمایی از این نمایشگاه دیدن کردند.

نمايشگاه فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات هوانوردی که با هدف برقراری ارتباط میان بهره‌برداران صنعت هوانوردی و تولیدکنندگان قطعات مورد نیاز برای این صنعت برگزار شده است، شرکت‌های مختلف هواپیمایی به عرضه نیازهای خود و معرفی قطعاتی که نیاز به طراحی و تولید آن‌ها در داخل کشور احساس می‌شود، پرداختند.

قطعات پر مصرف و قطعاتی که برای تعمیر و نگهداری هواپیما مورد نیاز هستند، همچون انواع پیچ و پرچ، قطعات فلزی مصرفی، رنگ، لاستیک هواپیما و برخی قطعات الکترونیک از جمله قطعاتی بودند که در این نمایشگاه به منظور معرفی به شرکت‌های سازنده به نمایش گذاشته شدند.

همچنین در حاشیه این نمایشگاه توافقنامه‌ای میان شرکت هواپیمایی آسمان و یکی از تولیدکنندگان داخلی برای تولید لاستیک هواپیمای فوکر ۱۰۰ به امضا رسید.

گفتنی است اولین نمايشگاه فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات هوانوردی توسط مركز همكاریهای تحول و پيشرفت رياست جمهوری و با همكاری سازمان هواپيمايی كشوری، شركت فرودگا‌ه‌ها و ناوبری هوايی ايران، انجمن شركت‌های هواپيمايی و شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و آسمان با هدف شناسايی قطعات موردنياز در صنعت هوانوردی و شكل‌گيری زنجيره تامين قطعات مورد نياز هواپيما و تجهيزات فرودگاهی در داخل کشور برگزار شده و تا ۲ مرداد ادامه دارد.

نظر شما