شناسهٔ خبر: 56286 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد:

مطالبات رانندگان اولویت اول سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

مهران قربانی عضو هیئت عامل و نماینده تام‌الاختیار ریاست این سازمان در امور ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بررسی مطالبات به حق رانندگان از اولویت‌های اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حملونقل جاده‌ای، مهران قربانی عضو هیئت عامل و نماینده تام‌الاختیار ریاست این سازمان در امور ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای كه جهت رسیدگی به مطالبات رانندگان و رصد اقدامات صورت گرفته به استان هرمزگان سفر كرده بود با حضور صمیمی جمعی رانندگان پایانه بندرعباس، ضمن گفت‌وگو با رانندگان از نزدیك در جریان روند فعالیت و مراحل بارگیری در پایانه بار بندرعباس قرار گرفت.

 قربانی ضمن بازدید از محوطه پایانه، سالن اعلام بار، پاركینگ، استراحتگاه و امكانات رفاهی همچنین بازدید سرزده از نحوه‌ی فعالیت شركت‌های حمل‌ونقل كالا گفت: تمامی مراحل از ورود به پایانه تا اعزام به شهرهای مقصد مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است.

براساس این گزارش مدیركل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان نیز در حاشیه این بازدید گفت: رانندگان عزیز و شركت‌های حمل‌ونقلی باید تابع ضوابط و قوانین و مقررات وضع شده در صنعت حمل‌ونقل باشند و در صورت عدم تمكین با شركت و راننده خاطی، برخورد قانونی صورت می‌پذیرد. مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان در راستای رعایت شأن و منزلت رانندگان و همچنین احقاق حقوق آنها گفت: به رانندگان و خواسته‌های قانونی و بحق آنها باید توجه شود تا آنها با خاطری آسوده در جاده‌ها سفری ایمن و روان را رقم زده و بار را به سلامت به مقصد برسانند.

وی افزود: انجمن رانندگان باید گوش شنوای راننده باشند تا با همكاری آنها صنعت حمل‌ونقل كشور روان و ایمن گردد و در پایانه بار باید خوابگاه رانندگان با امكانات مناسب پذیرای رانندگان در زمان انتظار نوبت باشند. داریوش باقرجوان افزود: راننده هرگز شركت‌های حمل‌ونقلی را پناهگاه مناسبی برای خود نمی‌بیند چرا كه شركت‌ها كمیسیون را دریافت و متأسفانه بعضاً خدمات شایسته‌ای به رانندگان ارائه نمی‌شود كه در این مورد به محض دریافت شكایات این عزیزان كمیسیونهای ماده ۱۲ و ۱۱ در این اداره‌كل تشكیل و به شكایات مربوطه رسیدگی و رأی افراد متخلف اعلام و اجرایی می‌گردد.

باقرجوان همچنین اظهار كرد پرسنل تمام تلاش خود را برای به وجود آوردن عدالت نسبی در بین رانندگان برای توزیع و انتقال بار مهیا كنند و درخصوص بیمه تكمیلی اینگونه بیان كرد: شركت‌های حمل‌ونقل و انجمن‌ها موظف هستند با گرفتن اسناد و مدارك و شماره حساب مورد نظر رانندگان بیمه تكمیلی رانندگان را در اسرع وقت حل كنند.

نظر شما