شناسهٔ خبر: 56305 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رحمتی مطرح کرد؛

پیگیری برای حل مشکلات کامیون‌داران استان اردبیل

دیدار مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جادهای استان اردبیل از حل مشکلات و درخواست‌های قانونی کامیون‌داران و رانندگان استان اردبیل خبر داد و گفت: وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان عادی و روان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، علی رحمتی با اعلام این خبر افزود: افزایش ۲۰ درصدی کرایه، الکترونیکی کردن نوبت دهی و اعلام بار، راه اندازی سامانه پیگیری شکایات ۱۴۱ و توزیع لوازم یدکی از جمله لاستیک از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله اقدامات مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای مرتفع کردن مشکلات رانندگان است.

وی گفت: برای حل مشکل بیمه تکمیلی رانندگان نیز با ۴ هزار و ۴۰۰ شرکت عقد قرارداد شده و مقرر گردیده از محل درآمدها و کمیسیون‌های دریافتی آنان این مهم از ۱۵ مرداد سال جاری اجرایی شود.

عضو کمیسیون ایمنی راههای استان اردبیل وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان را کاملا عادی و روان دانست و بیان کرد: در ۲ ماه گذشته به تخلفات ۱۰ شرکت حمل و نقل بخاطر عدم پرداخت کرایه و دریافت کمیسیون اضافی با فوریت در کمیسیون ویژه رسیدگی و شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس تعطیل شد.

وی افزود: رانندگان پرتلاش می توانند هرگونه دریافت کمیسیون اضافی و سایر شکایات خود را از طریق سامانه های ۱۴۱، شهراه، نمایندگی‌های مستقر در شهرک حمل و نقل، پایانه های شهری و تلفن ۳۳۷۴۳۷۹۹-۰۴۵برای بررسی و رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اطلاع دهند.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل اخذ کمیسیون اضافی، عدم پرداخت کرایه، شکایت مسافران، عدم رعایت ضوابط حمل و نقل و ایمنی، عدم رعایت مقررات و بخشنامه‌های ابلاغی سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای، صدور بارنامه برای رانندگان فاقد صلاحیت و صدور صورت وضعیت مسافری برای رانندگان اتوبوس‌های برون شهری که فاقد کارت معاینه فنی و تجهیزات ایمنی خودرو بوده‌اند را از جمله تخلفات عمده شرکت‌های کالا و مسافر برشمرد.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اردبیل با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۷ تاکنون به تخلفات ۲۰ شرکت کالا و مسافر رسیدگی شده افزود:تصمیمات مأخوذه در کمیسیون مذکور برای شرکت های متخلف جریمه نقدی،تعطیلی، تعلیقی، تعطیلی یک ماهه، توبیخ کتبی و تذکراست.

رحمتی بر همکاری و تعامل همه جانبه ی انجمن ها و شرکت ها با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای حل مسائل و درخواست های قانونی رانندگان تاکید کرد و افزود: با تلاش فعالان بخش حمل و نقل در سه ماه اول سال جاری ۸۵۰ هزارتن بار در استان اردبیل جابجا شد.

نظر شما