شناسهٔ خبر: 56321 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش پراکنده باران در نواحی شمالی کشور طی امروز و فردا/ افزایش دمای ۳ تا ۶ درجه نوار غربی کشور/ خلیج‌فارس تا پایان هفته مواج است

بارش باران در شهر براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی بابت نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز در استان‌های ساحلی خزر به ویژه شرق مازندران، گلستان و غرب خراسان شمالی بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق را شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی بابت نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز در استان‌های ساحلی خزر به ویژه شرق مازندران، گلستان و غرب خراسان شمالی بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق را شاهد بودیم.

فردا چهارشنبه این وضعیت در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و بخش‌هایی از اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی  پیش‌بینی می‌شود و روز پنجشنبه در گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی مشاهده خواهد شد.

در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر افزایش ابر در ارتفاعات البرز مرکزی و همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از هرمزگان، مرکز و جنوب کرمان، شرق و جنوب فارس رگبار و رعدودبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در همین مدت پدیده غالب در شمال شرق و شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک خواهد بود.

از لحاظ دمایی در سه روز آینده استان‌های واقع در نوار غربی افزایش دمای ۳ تا ۶ درجه را تجربه خواهند. کرد. همچنین نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌‌فارس درهمین مدت مواج خواهد بود.

تهران امروز آسمانی ابری همراه با وزش باد داشت و دمای بیشینه آن به ۴۱ درجه بالای صفر رسید. براساس همین پیش‌بینی دمای فردای پایتخت صبح چهارشنبه ۲۸ درجه بالای صفر خواهد بود.

گرم‌ترین مرکز استان هم قم بود که بیشینه دما در آن روز گذشته ۴۵ درجه بالای صفر شد و بعد از آن اهواز (۴۴)، یزد و همدان (۴۲) دیگر مراکز گرم کشور بودند.

شهرکرد هم با ثبت کمینه ۱۴ درجه بالای صفر در صبح امروز خنک‌ترین مرکز استان بود و بعد از آن کرمانشاه، اردبیل، ارومیه و همدان با ثبت دمای ۱۶ درجه بالای صفر دیگر مراکز خنک کشور لقب گرفتند.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما