شناسهٔ خبر: 56364 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل عنوان کرد:

روند مطلوب عمليات بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبيل/ بی‌تاثيری عمليات بهسازی در تاخير و ابطال پروازها

فرودگاه اردبیل مديرکل فرودگاه‌های استان اردبيل با بيان اينکه عمليات بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبيل بر اساس برنامه پيش می‌رود و تا يک سال ديگر به پايان می‌رسد تاکيد کرد که عمليات بهسازی تاثيری در ابطال يا تاخير پروازهای برنامه‌ای اين فرودگاه ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی ایران، سید فخرالدین هاشمی با بیان این مطلب عنوان كرد: آسفالت باند اصلی فرودگاه اردبیل با مشكل اساسی مواجه شده بود و برای انجام نشست و برخاست های ایمن هواپیما نیازمند تعمیر و نوسازی باند بودیم.

وی طول باند اصلی فرودگاه اردبیل را ۳۴۰۰ متر مربع اعلام كرد و افزود: اكنون پیمانكار در حال بهسازی ۱۶۰۰ متر از باند است.

هاشمی گفت: عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل حدود ۱۵ ماه طول می‌کشد که بعد از تکمیل این پروژه، شرایط پروازهای فرودگاه اردبیل بهبود می‌یابد. ۱۰۰۰ متر از باند زیرسازی و روكش می شود و مابقی نیز تنها نیازمند روكش آسفالت است. همچنین عملیات استریپ سازی و بهسازی تاكسی وی و اپرون باند نیز انجام می شود.

مدیركل فرودگاه های استان اردبیل با تاكید بر اینكه حتی یك دقیقه تاخیر و ابطال پروازهای فرودگاه اردبیل مربوط به عملیات بهسازی باند نیست، افزود: البته باند جایگزین، فاقد ILS است و استقامت پایینی دارد كه همین عامل منجر به عدم امكان نشست و برخاست تایپ پرواز هواپیمای سعودی و انجام پروازهای حج از این باند شد.

 

نظر شما