شناسهٔ خبر: 56422 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت:

بازديد معاونين وزير راه و شهرسازی از پروژه احداث راه‌آهن چابهار- زاهدان/ صدور مجوز سیر به واگن‌های مسافری بالای ۳۰ سال/ صادرات سیمان از طریق راه‌آهن به آسیای مرکزی تسهیل شد

گزارش آخر هفته تاکید بر ارسال برنامه‌های دستگاه‌های تابعه به معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، سرعت قطار تبریز – جلفا قابل افزایش است، تاکید مدیرعامل راه‌آهن بر ارتقای سطح خدمات بیمه‌ای کارکنان، تاثیر راه‌آهن درود در توسعه گردشگری غرب کشور، دستگیری فردی در قطار حین جابجایی ۱۵۰ هزار دلار و ۴۰ هزار یورو توسط پلیس راه‌آهن، پیشرفت ۸۷ درصدی ایستگاه مترو شهر جدید هشتگرد

بازديد معاونين وزير راه و شهرسازی از پروژه احداث راه‌آهن چابهار - زاهدان

معاونين وزير راه و شهرسازی و استاندار سيستان و بلوچستان ضمن بازديد از پروژه احداث پروژه خط آهن چابهار - زاهدان جزئيات و مشكلات موجود را از نزديك مورد بررسی قرار دادند.

طبق اظهارات مدیركل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان كارفرمای این پروژه وزارت راه و شهرسازی و پیمانكار آن قرارگاه خاتم الانبیا اعلام شده است. پروژه مذكور در ٨ قطعه مجزا تعریف شده كه پیشرفت فیزیكی آن در مل ٣٣ درصد و پیشرفت فیزیكی عملیات خاكی آن ٤٨ درصد گزارش شده است.

تاکید بر ارسال برنامه‌های دستگاه‌های تابعه به معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در جلسه نظام پایش برنامه‌های وزارتخانه با بیان اینکه «اعضا و نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه تا پایان هفته برنامه‌های خود را به دفتر معاونت برنامه‌ریزی ارسال کنند.» گفت: در نظر داریم در پایان دو هفته آینده برنامه‌های سال ۹۷ به همراه برنامه ۵ ساله ششم توسعه آماده و پایش شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در فرایند جدید مباحث باید تفکیک و تکالیف شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل و شرکت راه‌آهن به‌صورت جداگانه بارگذاری شوند.

سرعت قطار تبریز – جلفا قابل افزایش است

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: افزایش سرعت مسیر «تبریز – جلفا» نیز یکی از مواردی است که مورد بررسی قرار گرفته و این قابلیت در مسیر وجود دارد تا با تغییراتی بتوان بر سرعت حرکت قطار افزود.

وی تصریح کرد: زیباسازی منظر شهری ایستگاه قطار جلفا و شهرک مسکونی راه‌آهن این شهر نیز از جمله مواردی است که از سوی دو طرف به آن تأکید می‌شود. 

صدور مجوز سیر به واگن‌های مسافری بالای ۳۰ سال

معاون ناوگان شرکت راه‌آهن از صدور مجوز سیر واگن‌های مسافری با طول عمر بالای ۳۰ سال خبر داد و گفت: این مجوز مشروط به رعایت الزامات کنترلی دستورالعمل پیوست تا تاریخ ۹۸.۳.۳۱ تمدید می‌گردد.

تفقدی یادآور شد: فهرست واگن‌های قابل سیر هر ۱۵ روز جهت برنامه‌ریزی برای پیش‌فروش اعلام خواهد شد.

تاکید مدیرعامل راه‌آهن بر ارتقای سطح خدمات بیمه‌ای کارکنان

استاد حسین با اشاره به تاکیدات مدیرعامل راه‌آهن درباره ارتقای سطح خدمات بیمه ای کارکنان، گفت: اداره کل امور رفاهی و سلامت، نسبت به افزایش سقف اعتبار این سرفصل ها با افزایش مبلغ ۱۰ هزار تومان حق بیمه نسبت به مبلغ تعیین شده در قرارداد مورد مناقصه و بدون هرگونه افزایش در حق بیمه کارکنان نسبت به سال گذشته اقدام کرد.

مدیرکل امور رفاهی و سلامت اشاره به تاکیدات مدیر عامل راه آهن درباره یکسان سازی خدمات بیمه ای ارائه شده به کارکنان اظهار داشت: به همین منظور بیمه های مکمل درمان و عمر نیروهای تجمیعی پیمانکاری از طرف پیمانکاران ذیربط، مشابه همکاران راه آهنی در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد

تاثیر راه‌آهن درود در توسعه گردشگری غرب کشور

علی‌اصغر مونسان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان لرستان جاذبه‌های طبیعی فراوانی دارد که می‌تواند یکی از مناطق گردشگری کشور باشد، افزود: ما نیز در برنامه‌های خود تلاش می‌کنیم تا غرب کشور را بیش از این در حوزه گردشگری فعال کنیم.

وی یکی دیگر از موضوعات را آبشار بیشه و راه‌آهنی که در آنجا بود عنوان کرد و گفت: در بازگشت تلاش خواهیم کرد تا قطارهای گردشگری که در چند نقطه کشور فعال شده‌اند یکی از مقاصد آنها به سمت لرستان باشد.

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از ۴ مردادماه ۹۷

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری حد فاصل۹۷/۵/۱۶ لغایت ۹۷/۶/۳۱ از ۴ مرداد ماه سال‌جاری خبر داد.

وی افزود: پیش فروش بلیت قطارهای مسافری ساعت ۱۰ صبح به صورت همزمان از طریق مراکز مجاز فروش بلیت قطار در سراسر کشور و از طریق اینترنتی انجام خواهد شد.

دستگیری فردی در قطار حین جابجایی ۱۵۰ هزار دلار و ۴۰ هزار یورو توسط پلیس راه‌آهن

رئیس پلیس راه‌آهن کشور از دستگیری فردی خبر داد که قصد جابجایی ۱۵۰ هزار دلار و ۴۰ هزار یورو را به صورت مخفیانه و جاسازی شده از استان خراسان رضوی به تهران داشت.

سردار علیرضا اکبرشاهی با اشاره به دستگیری فردی که در حال انتقال مقادیر قابل توجهی ارز جاسازی شده بود، در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: به دنبال اولویت‌های اتخاذ شده در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجموعه پلیس راه‌آهن، همکاران ما فردی را که قصد جابجایی مقادیر قابل توجهی ارز شامل دلار و یورو بود شناسایی و دستگیر کردند.

صادرات سیمان از طریق راه‌آهن به آسیای مرکزی تسهیل شد

مدیرکل بازرگانی بین‌الملل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس مذاکرات دوجانبه در سرخس با مدیران راه‌آهن ترکمنستان تصمیم‌های خوبی برای استفاده از واگن‌های ترکمنستانی به منظور تسهیل صادرات سیمان به آسیای مرکزی به ویژه کشور ازبکستان اتخاذ شد

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد هفته آینده جمع بندی برای تحویل واگن امدادی از سوی ترکمنستان به راه آهن خراسان جهت مصارف صادراتی انجام شود و مذاکرات و پیگیریها تا حصول توافق نهایی ادامه یابد.

پیشرفت ۸۷ درصدی ایستگاه مترو شهر جدید هشتگرد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کارهای زیربنایی پروژه مترو هشتگرد انجام شده و در حال حاضر هیچ معارضی وجود ندارد و ایستگاه ۸۷ درصد پیشرفت دارد.

حبیب اله طاهرخانی با اشاره به اختصاص ۷۰ میلیارد تومان بودجه برای راه اندازی پروژه متروی شهر جدید هشتگرد، گفت: ۲۰ میلیارد تومان این مبلغ تامین شده و ۲۰ میلیارد تومان دیگر از طریق شرکت مادر تخصصی تامین خواهد شد و ۳۰ میلیارد تومان مابقی نیز از منابع مختلف اختصاص خواهد یافت.

نظر شما