شناسهٔ خبر: 56448 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش پراکنده باران در غرب سواحل خزر و ارتفاعات البرز/ وزش باد شدید و توفان شن در جنوب و جنوب شرق کشور

طوفان شن در سیستان و بلوچستان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی طی دو روز آینده برای استان‌های واقع در غرب سواحل دریای خزر و برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیشبینی کلی براساس نقشههای همدیدی و آیندهنگری براساس تحلیل آخرین نقشههای پیشیابی و دادههای هواشناسی طی دو روز آینده برای استانهای واقع در غرب سواحل دریای خزر و برخی نقاط استانهای واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیشبینی میشود.

طی این مدت شمال هرمزگان، جنوب کرمان رگبار و رعدوبرق و در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیشبینی میشود.

امروز و فردا شنبه بعدازظهر برای استان تهران و استانهای واقع در شمال غرب گاهی وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

در ۲۴ ساعت آینده هم غرب خلیجفارس مواج خواهد بود.

همچنین امروز بعدازظهر و شنبه در شرق کشور به سبب وزش باد شدید و توفان گردوخاک، در مناطق سیستان و بلوچستان به ویژه زابل، و خراسان جنوبی توفان گردخاک، همچنین به سبب وزش باد شدید و تشکیل گردوخاک در مناطق مرکزی عراق و مرزهای غربی ایران و انتقال آن به مناطق جنوب غرب، جنوب و غرب کشور، کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیشبینی میشود.

از این رو توصیه میشود تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گردوخاک به خصوص در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جادهای به کار گرفته شود.

دمای سه روز آینده استانهای کشور را میتوانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما