شناسهٔ خبر: 56473 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

تجهیز بندر شهیدرجایی به تجهیزات روز تخلیه و بارگیری کانتینری/ ساخت و تجهیز جزیره نگین با اسکله‌های چندمنظوره توسط بخش خصوصی

روانبخش بهزادیان ​مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه همه جانبه بندر چابهار در دستور کار سازمان بنادر قرار گرفته و خوشبختانه بخش عمده اهداف سرمایه‌گذاری محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روانبخش بهزادیان مدیرکل امور بندر سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص بنادری که در اولویت نصب تجهیزات قرار دارند، افزود: با عنایت به دستور مقام معظم رهبری در توسعه ساحل مکران، توسعه همه‌جانبه بندر چابهار در دستور کار قرار گرفته و بخش زیادی از این مهم نیز انجام شده است.  علاوه بر این تجهیز بندر شهید رجایی به تجهیزات روز تخلیه و بارگیری کانتینری؛ از قبیل گنتری‌کرین و  اقداماتی در راستای پذیرش کشتی‌های کانتینری با ظرفیت ۱۶ هزار TEU محقق شده و یا در حال انجام است.

 به گفته وی، بررسی استفاده از تجهیزاتی جهت انتقال مواد معدنی به کشتی از طریق کانتینر در بندر شهیدرجایی به منظور کاهش زمان توقف کشتی در بندر و همچنین بهبود شرایط زیست‌محیطی بندر و کاهش هزینه‌های بندری کالاهای صادراتی در دستور کار است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: توجه ویژه جهت استفاده از تجهیزات روز تخلیه و بارگیری غلات به عنوان قطب غلات کشور در بندر امام‌خمینی (ره) مدنظر قرار گرفته است.  در عین حال ساخت و تجهیز جزیره نگین با اسکله‌های چندمنظوره در بندر بوشهر توسط بخش خصوصی و افزایش عملکرد انواع کالا در این بندر از جمله اقداماتی است که در راستای تجهیز بنادر کشور تعریف شده است.

نظر شما