شناسهٔ خبر: 56479 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرزانه مطرح کرد؛

تشکیل جلسه کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهر همدان

فرهاد فرزانه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از تشکیل جلسه کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهر همدان در محل دفتر معاونت امور عمرانی استانداری همدان با حضور اعضاء کمیسیون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه بیان کرد: در راستای بررسی نیازهای شهروندان و متقاضیان و در جهت کمک به اجرای صحیح تر طرح تفصیلی از جمله معابر و کاربری‌های مختلف، پیشنهادات متعددی در قالب پرونده‌‌های کمیسیون ماده پنج مطرح شد که اعضاء ضمن در نظرگرفتن مشکلات شهری و حقوق مالکین بر ضرورت حفظ فضاهای غیرانتفاعی و عمومی، رعایت ضوابط و مقررات مصوب تاکید کردند.

وی ادامه داد: در این راستا چند مورد ابقاء معبر موجود و اصلاح خط پروژه ازجمله در شهرک مدرس، صدف جنب پارک شقایق، معابر فرعی منتهی به پیاده‌راه بوعلی و خیابان پرستار با توجه به ساخت و قابلیت اجرایی آنها مطرح و تصمیمات لازم در خصوص آنها اتخاذ شد.

فرزانه افزود: در راستای ساماندهی مناطق هدف بازآفرینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی نسبت به اصلاح برخی ضوابط و مقررات این محدوده‌ها جهت بهسازی، نوسازی و بازسازی و کمک به مناطق کم برخودار اقداماتی انجام شد.

وی بیان کرد: ضمناً در این جلسه، ساماندهی محدوده کارگاهی میدان امام حسن و خیابان اراک نیز در جهت تحقق پذیری اقدامات عمرانی مطرح و تصمیمات لازم در رابطه با آنها اتخاذ شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در پایان یادآورشد: در این جلسه برعدم پذیرش تغییر کاربری‌ها به خصوص کاربری‌های عمومی بدون داشتن گزارش‌های توجیهی، رعایت کامل ضوابط و بخشنامه‌های شهرسازی تاکید شد.

نظر شما