شناسهٔ خبر: 56486 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مراسم کلنگ‌زنی پروژه اصلاح مسیر فرودگاه جیرفت

بازدید مراسم کلنگ زنی پروژه اصلاح مسیر فرودگاه جیرفت به طول ۶ کیلومتر با برآورد بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۴۲۱ میلیون ریال با حضور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد، فرماندار، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان و جمعی از مسئولین انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی از عملکرد خوب اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در تمامی حوزه‌ها تشکر کرد.

وی از مالکین که اراضی آنها در مسیر قرار گرفته در خواست کرد که جهت تسریع در ساخت این محور مهم همکاری لازم را با پیمانکار و اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان داشته باشند.  

در ادامه ساردوئی گفت: با توجه به اینکه جاده قدیم فرودگاه به منطقه که به اسفندقه و سد جیرفت منتهی می‌شود از نزدیکی باند فرودگاه عبور می‌کند و برای ایمنی پرواز مشکلاتی ایجاد می‌کرد با پیگیری‌های بعمل آمده عملیات اجرایی اصلاح مسیر فرودگاه جیرفت آغاز شد.

وی افزود: برای احداث کامل و ساخت بزرگراه به اعتباری بالغ بر ۸۰ هزار میلیون ریال نیاز است و با اصلاح مسیر چندین قوس و منطقه حادثه‌خیز که در مسیر قبلی بودند حذف می‌شوند.

در ادامه هیات مذکور از پروژه راه‌های روستایی منطقه اسفندقه جیرفت بازدید کردند.

لازم به ذکر است در این بازدید از راه‌های روستایی اسفندقه، راه‌های حسین آباد آبشور- قرقطوئیه، فتح آباد- سنگوئیه، عباس آباد– آشین، باغ ابراهیم، سرخوئیه سفلی و علیا– کناروئیه و پدوم آباد – قرقطوئیه بازدید شد.

طول کل راه‌های روستایی در دست ساخت این حوزه ۶۴ کیلومتر می باشد که از این میزان ۳۴ کیلومتر آن آماده آسفالت می باشد که با بهره برداری از این راهها ۱۸۴۰ خانوار از راه روستایی مناسب بهره مند می گردند.

 میزان اعتبار هزینه شده در این راهها بالغ بر ۳۴۱۰۰۰ میلیون ریال است و مبلغ ۱۳۸۰۰۰ میلیون ریال مطالبات پیمانکاران می باشد .

برای تکمیل راههای نیمه تمام این حوزه به اعتباری بالغ بر ۳۷۰۰۰۰ میلیون ریال نیاز است.

 لازم به ذکر است از آغاز تاسیس اداره کل راه شهرسازی جنوب استان کرمان تا کنون ۷۸ کیلومتر راه در حوزه اسفندقه احداث و آسفالت شده است همچنین ۶۶ کیلومتر از راههای این حوزه بهسازی و روکش گردیده است.

در ادامه  از محور نراب رمون نیز بازدید شد طول کل این محور تا ابتدای روستا ۳۸کیلومتر است که تاکنون ۳۱ کیلومتر آن آسفالت شده، ۲ کیلومتر آماده آسفالت و ۴ کیلومتر دیگر بازگشایی شده و پیمانکار در حال تکمیل زیرسازی می باشد.

اعتبار هزینه شده در محور رمون با محور آنتنی نراب مبلغ ۹۵۰۰۰ میلیون ریال می‌باشد و برای تکمیل پروژه و پرداخت مطالبات پیمانکاران۷۵۰۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

نظر شما