شناسهٔ خبر: 56489 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه خبر داد:

برگزاری مانور اطفاء حریق مخزن سوخت در بندرلنگه

مانور دریایی مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از برگزاری مانور اطفاء حریق مخزن سوخت به منظور ارتقاء توان عملیاتی و آمادگی در مواجهه حوادث ناشی از حریق مشتقات نفتی در این بندر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "قاسم عسکری نسب" با اعلام این خبر گفت: در راستای ارتقاء دانش و توان عملیاتی نیروهای آتش نشانی در مقابله با حریق و حوادث احتمالی و انجام واکنشهای سریع و مناسب و هماهنگی واحدهای عملیاتی آتش نشانی، واحد ایمنی و بهداشت، گارد و غیره جهت کاهش خسارت و جلوگیری از توسعه حریق و سرایت آن به دیگر نقاط، مانور عملیاتی مقابله با حریق مخزن سوخت و نشتی مایعات قابل اشتعال و انفجار در محوطه عملیاتی بنادر و دریانوردی بندرلنگه برگزار شد.

وی در تشریح سناریوی این مانور گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر بروز حریق در مخزن سوخت، تیم آتش نشانی ضمن استقرار در محل، با انجام عملیات خنک سازی، حرارت موجود در محیط را کاهش داده و در نهایت با استفاده از فوم، حریق را کنترل کرده و با پوشاندن مخزن از سرایت آتش سوزی به اطراف جلوگیری و هر کدام از یگان ها متناسب با ماموریت و وظیفه خود با رعایت دستورالعمل واکنش در شرایط اضطراری در این حادثه ایفای نقش کردند.

عسکری نسب خاطرنشان کرد: در این مانور، نحوه عملکرد و مدیریت ایمنی و آتش نشانی و سایر نیروها بر اساس شاخص هایی همچون زمان رسیدن، زمان آماده سازی تجهیزات، زمان عملیات، هماهنگی تیمی، انضباط عملیاتی، آمادگی تجهیزات، نحوه استقرار خودروها، نحوه فرماندهی در عملیات و عملکرد تیم ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه افزود: تعداد ۱۲ نفر از پرسنل واحد آتش نشانی و نیز تعداد ۱۵ نفر از واحد های اداری و عملیاتی از جمله اورژانس، حراست، یگان حفاظت و امور بندری، واحد عملیات بندری و دریایی، واحد ایمنی و بهداشت و روابط عمومی در این مانور مشارکت داشتند.

عسکری نسب از حضور ۳ دستگاه کامیون آتش نشانی، خودرو فرماندهی آتش نشانی و یک دستگاه آمبولانس در این مانور سخن به میان آورد و افزود: تاکنون حدود ۱۱ مانور اطفاء حریق در این بندر برگزار شده است.

نظر شما