شناسهٔ خبر: 56500 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رحمتی مطرح کرد؛

تمهیدات راهداری اردبیل برای جابجائی زائران حسینی

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت:کلیه تمهیدات لازم برای جابجائی زائرین اربعین حسینی برنامه‌ریزی شده‌است.

​به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی که در جلسه کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین استان سخن می‌گفت، با بیان اینکه سال گذشته حدود ۷ هزار نفر از استان در اربعین حسینی عازم کربلای معلی شدند، افزود: این میزان زائر با ۱۵۹ دستگاه اتوبوس به مرز مهران جابجا شدند.

عضو کمیسیون ایمنی راه‌های استان اردبیل از آمادگی کامل این اداره کل برای جابجائی زائران اربعین حسینی و ملزومات موکب استان برای پذیرائی از زائران در عراق خبر داد و گفت: امسال نیز جهت ارائه خدمات شایسته به زائران حسینی نمایندگی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در محل پایانه مرزی مهران واقع در استان ایلام مستقر خواهد شد.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد خدمات سفر استان اظهار کرد: سال گذشته ۳ هزارو ۱۵۰ نفر زائر آذری با ۶۳ دستگاه اتوبوس و ۴۰۰ زائر گرجستانی با ۸ دستگاه اتوبوس از طریق پایانه مرزی بیله سوار عازم کربلای معلی شدند.

عضو شورای اداری استان اردبیل نظارت کامل بر فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی را یادآور شد و تصریح کرد: کنترل و نظارت بر نرخ بلیط مسافران اعزامی به عتبات عالیات، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران فنی شرکت‌ها و موسسات مسافری استان برای افزایش ایمنی سفر، برپایی موکب استقبال از زائران اربعین حسینی کشورهای گرجستان و جمهوری آذربایجان در پایانه مرزی بیله سوار و اختصاص بیش از ۸ دستگاه کامیون باری برای حمل کالا و مایحتاج موکب استان در عراق از جمله برنامه‌های مهم کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان در سال جاری است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هم از اقدامات لجستیکی اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان در جابجائی زائرین اربعین حسینی و ملزومات موکب استان در شهرهای دیوانیه،نجف وکربلا  قدردانی کرد و گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به معنای واقعی و حقیقی کلمه با روحیه جهادی و انقلابی در خدمت زائران امام حسین علیه السلام است.

اسفندیار هوشیار با بیان اینکه امسال موکب‌های استان اردبیل در شهرهای دیوانیه،سیدمحمد و کربلا دایر خواهد بود بر خدمات‌رسانی مناسب به زائران و ارسال به‌موقع کمک‌های مردمی به این موکب‌ها تاکید کرد.

نظر شما