شناسهٔ خبر: 56516 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در برنامه نگاه یک:

تشریح نقش حمایتی وزارت راه و شهرسازی نسبت به خواسته های رانندگان

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به تشریح نقش حمایتی این وزارتخانه در قبال رانندگان طی دوران اعتراضات مدنی آنها برای احقاق حقوق آن‌ها پرداخت و گفت: اصلی‌ترین اعتراض آن‌ها در خصوص بیمه تکمیلی خود و همسران ‌آن‌ها به تعداد ۹۰۰ هزار نفر بود که با کمک شرکت‌های حمل‌ونقلی این مسئله نیز حل‌وفصل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی با حضور در برنامه «نگاه یک» با اشاره به اقدامات انجام‌شده به‌منظور رفع مشکلات رانندگان و کامیون‌داران اظهار داشت: از ابتدا بر این اعتقاد بوده‌ام که باید برای کامیون‌داران حق انتخاب قائل شد و در اولین ملاقات‌ با نمایندگان راننده‌ها و کامیون‌داران اعلام شد که هرگونه اعتراض مدنی از سوی آن‌ها مورد قبول است.

 وی افزود: در جلسات متعدد با نمایندگان صنوف رانندگان و کامیون‌داران مسائل مربوط به درآمد‌ها و حق‌الزحمه‌ها و مسائل بیمه تأمین اجتماعی، روابط با شرکت‌ها و کامیون‌داران، سوخت، تأمین قطعات یدکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بخش اعظم این مشکلات برطرف شد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین اعتراض آن‌ها در خصوص بیمه تکمیلی راننده و همسران ‌آن‌ها به تعداد ۹۰۰ هزار نفر بود که با کمک شرکت‌های حمل‌ونقلی این مسئله نیز حل‌وفصل شد و در تاریخ سوم مرداد رسماً اعلام گردید.

آخوندی بیان داشت: در جلسات جداگانه با شرکت‌های حمل‌ونقلی تأکید شد که آن‌ها موظف به فراهم کردن شرایط بیمه تکمیلی برای رانندگان و همسران ایشان هستند که ماحصل آن منجر به ثبت‌نام ۷۰ هزار نفر در سامانه بیمه تکمیلی رانندگان تا این لحظه شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینهٔ تأمین لوازم‌یدکی ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: پیشنهاد ما به ‌رانندگان این بود که در صورت نیاز، وزارت راه و شهرسازی حاضر به معرفی رانندگان و کامیون‌داران به تولیدکنندگان است و در غیر این صورت آن‌ها می‌توانند برای واردات ثبت سفارش کنند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: مقرر شد قرارداد رانندگان با شرکت‌های حمل‌ونقلی شفاف شود و تأکید شد که ‌رانندگان باید بر این قرارداد‌ها نظارت داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه اجحاف در حق خود به دستگاه‌های نظارتی از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ اطلاع دهند.

آخوندی با اشاره به فعالیت بیش‌ازپیش کمیسیون‌های ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: فاصله شکایت تا رسیدگی به کمتر از ۴۸ ساعت رسیده است و شرکت‌های دارای تخلفات سنگین‌ تعطیل و آن‌هایی که تخلفات سبک‌تری داشتند جریمه نقدی شدند و تذکر گرفتند.

وی تصریح کرد: الآن رابطه کامیون‌داران و شرکت‌ها رابطه عادی شده است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: ‌شرایط بسیار سختی است و حتماً به مردم سخت می‌گذرد اما در کشوری هستیم که با توجه به مسائل سیاسی پیرامون تصمیم گرفته‌ایم که مستقل زندگی کنیم و قاعدتاً هزینه‌های آن را نیز پرداخت خواهیم کرد؛ اما معتقدم که باید برای رفع مشکلات اقتصادی حتماً راهکارها از حوزه اقتصادی پیگیری شود و سعی نکنیم آن‌ها را از حوزه سیاسی پیگیری کنیم؛ زیرا راهکار سیاسی باعث افزایش پیچیدگی‌ها و گرفتاری‌ها می‌شود؛ اما امیدواریم به کمک مردم راهکار خوبی ارائه شود.

نظر شما