شناسهٔ خبر: 56517 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فلاح نیا مطرح کرد؛

رقابتی سالم در میان کاندیداهای هشتمین دور انتخابات نظام مهندسی استان فارس/ کاهش ۵۰ درصدی تعداد کاندیداها نسبت به دوره قبل

امير فلاح‌نيا رئیس هیئت اجرایی هشتمین دور انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان فارس گفت: درحالی‌که مرحله ثبت‌نام کاندیداهای این دوره از انتخابات به پایان رسیده بررسی مدارک واجدین شرایط در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مهندس امیر فلاح از ثبت‌نام حدود ۶۰ نفر از اعضای واجد شرایط سازمان نظام‌مهندسی فارس در هشتمین دور انتخابات هیئت‌مدیره خبر داد و گفت: تعداد کاندیداها در این دور نسبت به دور قبل به حدود نصف کاهش یافته است.

وی به دلایل کاهش چشمگیر تعداد کاندیداهای این دوره اشاره و عنوان کرد: در دور قبل اعضای سازمان با دارا بودن پروانه اشتغال پایه دو مجاز به ثبت‌نام و شرکت در انتخابات بودند و این در حالی است که در این دور علاوه بر اینکه شرط دارا بودن پروانه اشتغال پایه یک برای داوطلبین گذاشته شده شرط گذشتن حداقل زمان دو سال از اخذ پایه یک آنان نیز لحاظ شده است.

رئیس هیئت اجرایی هشتمین دور انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی فارس همچنین به لحاظ شدن موضوع رفع تعارض منافع در جریان برگزاری این انتخابات اشاره و اظهار کرد: این مهم در راستای ایجاد رقابت سالم و اجتناب از اختلال در انجام وظایف اعضای هیئت مدیره به دنبال تصدی همزمان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مرتبط اعمال شده است؛ اجرایی شدن این شرط و عدم اجازه ورود کارکنان ۱۴ دستگاه اجرایی و نظارتی موجود در نظام نامه انتخاباتی تأثیر قابل توجهی بر کاهش تعداد کاندیداهای این دوره از انتخابات داشته است.

فلاح‌نیا تصمیمات مذکور وزارت راه و شهرسازی را بسیار بجا و منطقی دانست و گفت: به واسطة اعمال موضوع رفع تعارض منافع نه تنها رقابتی سالم در میان کاندیداهای انتخابات ایجاد خواهد شد بلکه از ایجاد اختلال در انجام وظایف منتخبین نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی همچنین شرط ارتقای پایه برای کاندیداتوری هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان را نیز شرطی مؤثر دانست و عنوان کرد: با لحاظ شدن این شرط افرادی با تجربه و سابقه بیشتر سکاندار مدیریت سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌شوند و به این ترتیب شاهد ارتقای کیفیت عملکرد هیئت مدیره سازمان‌ها خواهیم بود و به عبارتی بدنه سازمان‌های نظام مهندسی از این تصمیمات منتفع خواهد شد.

رئیس هیئت اجرایی هشتمین دور انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس در ادامه عنوان کرد: اسامی کاندیداتورهای این انتخابات برای انجام استعلام و تأیید صلاحیت آنها به دستگاه‌های ذی‌ربط ارسال شده است.

وی تاکید کرد: این دستگاه‌ها موظف هستند تا پایان مرداد ماه جاری بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام داده و پاسخ استعلامات خود را در این زمینه اعلام کنند.

فلاح‌نیا ادامه داد: در حال حاضر هیئت اجرایی انتخابات مذکور پیگیر موضوع افزایش تعداد حوزه‌های اخذ رأی در سطح استان است که این موضوع به پیشنهاد اعضای هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی و با تأیید هیئت اجرایی انتخابات در حال پیگیری است 

به گفته وی در این دور از انتخابات در تمام شهرهایی که دفاتر نمایندگی نظام مهندسی استان در آنها مشغول به فعالیت هستند حوزه انتخابیه برای اخذ رأی برقرار خواهد شد 

رئیس هیئت اجرایی این دور از انتخابات تصریح کرد: در این دوره تعداد حوزه‌های رأی‌گیری در سراسر استان با احتساب ۲ حوزه رأی‌گیری در شهر شیراز به ۲۱ حوزه افزایش خواهد یافت 

فلاح‌نیا همچنین به تلاش و پیگیری هیئت اجرایی برای برگزاری مکانیزه این دور از انتخابات اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر مذاکره با دو شرکت متخصص در زمینه اجرای انتخابات مکانیزه در حال انجام است. بعد از بررسی امکانات این شرکت‌ها و تأمین امکانات سخت‌افزاری و طراحی نرم‌افزارهای مربوط به برگزاری انتخابات، با یکی از شرکت‌های مذکور وارد مرحله عقد قرارداد خواهیم شد.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در برگزاری مکانیزه انتخابات دور قبل هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی گفت: در دور قبل برگزاری انتخابات به دلیل اینکه قرار بود تمام فرآیند انتخابات به صورت مکانیزه از مرکز کنترل و هدایت شود با مشکلات سخت‌افزاری برای اجرای آن مواجه شدیم.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات مذکور خاطر نشان کرد: در این دور هر استان برای برگزاری انتخابات با توجه به میزان آمادگی خود یک روز را در فاصله زمانی پنجم لغایت چهاردهم مهرماه انتخاب خواهد کرد. 

فلاح‌نیا با تأکید برضرورت آماده‌سازی زیرساخت‌های برگزاری انتخابات مکانیزه و شکل‌گیری هیئت‌های اجرایی و نظارت و آموزش آنان برای برگزاری این شیوه از انتخابات یادآور شد: اگر در مراحل تهیه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با مشکل مواجه شویم احتمال برگزاری انتخابات به صورت دستی یا نیمه مکانیزه وجود خواهد داشت .

وی خاطرنشان کرد: افزایش دقت در مراحل مختلف برگزاری انتخابات، افزایش سرعت شمارش آرا و نیز سلامت انتخابات از مزایای برگزاری مکانیزه آن خواهد بود. 

فلاح‌نیا همچنین انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی را مهم‌ترین عرصه تصمیم‌گیری جمعی مهندسان عضو سازمان دانست و گفت: انتظار می‌رود اعضای سازمان با حضور حداکثری در این انتخابات در تعیین سرنوشت سازمان در شرایط خاص موجود مشارکت کنند

وی یادآور شد: با توجه به شرط معتبر بودن کارت عضویت اعضای سازمان برای شرکت در انتخابات انتظار می‌رود، اعضای محترم قبل از فرا رسیدن زمان انتخابات به سازمان نظام مهندسی مراجعه و تکلیف اعتبار کارت عضویت خود را مشخص کنند.

نظر شما