شناسهٔ خبر: 56528 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد:

هزینه‌های تحریم از طریق ارتقای شاخص‌های زنجیره تامین جبران می‌شود/ درخواست سازمان بنادر برای رفع معضلات لجستیکی بنادر کشور

جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی نقش بنادر در " لجستیک و زنجیره تامین" را بسیار حساس و راهبردی برشمرد و جایگاه سازمان بنادر و دریانوردی را به عنوان یکی از مهم‌ترین حلقه‌های زنجیره تامین بی‌بدیل دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست ماهانه شورای مدیران این سازمان با پرداختن به موضوع اهمیت مدیریت زنجیره تامین در اقتصاد و جایگاه آن در بنادر تجاری کشور ، گفت: در وضعیت کنونی، مقوله لجستیک و زنجیره تامین به قدری برای اقتصاد خرد و کلان کشور حیاتی است که به نظر می‌رسد  هیچ خط قرمزی برای آن نباید قائل شد. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه باید به دنبال ایجاد ساختار مناسب در بنادر جهت رفع مشکلات و کاستی‌های اجرای عملیات لجستیک و زنجیره تامین باشیم ، اظهار کرد: در زنجیره تامین به یک شبکه به هم پیوسته و یکپارچه نیاز داریم .

مهندس راستاد با نامناسب دانستن رتبه ایران در شاخص‌های لجستیکی دنیا ، تصریح کرد: باید به فکر باشیم و با هر ابزار و ظرفیتی که در کشور موجود است ، وضعیت مدیریت زنجیره لجستیک را بهبود ببخشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هیچ نقیصه‌ای به لحاظ زیرساختی و روبنایی از جمله تجهیزاتی در بنادر ایران در مقایسه با بنادر منطقه وجود ندارد، از تصویب الگوی مراکز لجستیکی کشور در شورای‌عالی ترابری خبر داد و گفت: مطابق این مصوبه، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مسئول و متولی مراکز لجستیکیی بندری انتخاب شد و با توجه به اینکه  ۹۳ درصد تجارت کشور از از مبادی بندری عبور می‌کنند ، مهمترین مراکز لجستیکی کشور نیز؛ همین بنادر هستند.

راستاد جایگاه بنادر در عملیاتی‌سازی مدیریت زنجیره تامین  را ویژه و با اهمیت توصیف کرد و خواستار رفع معضلات لجستیکی بنادر حتی از طریق اصلاح قوانین و مقرات شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل سازمان توسعه حمل و نقل چند وجهی در بنادر تجاری کشور را زمینه ارتقای شاخص‌های لجستیکی عنوان کرد و در خصوص اهمیت این دو مقوله در شرایط تحریم خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم و با محدود شدن مبادلات بانکی که منجر به افزایش هزینه ها می شود، باید به هر طریق دیگری هزینه ها را کاهش دهیم و افزایش هزینه‌ها در حوزه اقتصاد کلان را با راهبرد زنجیره حمل و نقل جبران کنیم.

نظر شما