شناسهٔ خبر: 56531 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

جزئیات بازدید معاون آخوندی از ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه و پایانه شهید کاویانی

جلسه معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه و پایانه برون شهری شهید کاویانی بازدید و بر یکپارچگی حمل‌ونقل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد تقی‌زاده، معاون حمل‌و‌نقل وزارت راه و شهرسازی در روز شنبه مورخ ۶ مرداد ماه ۱۳۹۷ به همراه هیئتی متشکل از مدیران کشوری، استانی و شهری، از پایانه برون‌شهری شهید کاویانی و ایستگاه راه‌آهن شهر کرمانشاه بازدید کرد.

در این بازید مسائل و مشکلات پیش‌رو این پایانه توسط مدیر این ترمینال مطرح شد، تقی‌زاده نیز بر لزوم اهمیت حل مشکلات این پایانه و اهمیت تسهیل استفاده مسافرین از پایانه به منظور ترغیب مسافرین برای استفاده از حمل‌ونقل همگانی تاکید کرد.

این مقام مسئول در ادامه از ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه بازدید به عمل آورد، گفتنی‌ست که مساحت این ایستگاه که در نوزوز سال جاری با حضور رییس جمهور افتتاح گردیده بود، که ۸۰ هکتار می‌باشد و هم‌اکنون تعداد ۶۰۰ نفر مسافر را به شهر مشهد در ۴ روز هفته جابه‌جا می‌نماید، همچنین قرار است این خط به خط باری به مرز خسروی نیز متصل گردد.

در این بازدید اشاره شد که در برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها آتی به منظور دسترسی به یکپارچگی حمل‌ونقل مقرر شده است که خط قطارشهری نیز به این ایستگاه اتصال یابد.

وی در ادامه در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل و شهرسازی استان کرمانشاه به عنوان رییس جلسه شرکت نمود که در این جلسه مطرح شد؛ جلوگیری از خودرو محوری در شهر و حومه و برون شهری توجه به حمل‌و‌نقل درون و برون شهری یکی از اصلی‌ترین استراتژی‌های حمل‌و‌نقلی وزارت راه و شهرسازی می‌باشد.

•  اهم موضوعات مطروحه در این جلسه به شرح ذیل می‌باشد:

•  توجه به یکپارپگی حمل و نقل و شهرسازی و همچنین یکپارچگی حمل و نقل درون و برون‌شهری

•  جلوگیری از خودرومحوری و توجه به تقویت حمل و نقل همگانی ،لزوم پیاده‌سازی استراتژی‌های حمل و نقل وزارتخانه در سطح استان

•  لزوم اجرایی سازی پروژه TOD در سطح استان

نظر شما