شناسهٔ خبر: 56584 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در جلسه هیات دولت مطرح شد؛

گزارش آخوندی درباره روند بازاریابی و جذب سرمایه‌گذاری در بندر چابهار/ جزئیات چهار قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۶۷۰ میلیارد ریال

هیات دولت وزیر راه و شهرسازی در جلسه هیات دولت «روند بازاریابی و جذب سرمایه گذاری در بندر چابهار» را به رئیس جمهوری و هیات وزیران گزارش داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه هیات‌دولت به ریاست حجت‌السلام و المسلمین دکتر روحانی، با اشاره به امضای قراردادهای اخیر سرمایه‌گذاری در بندر چابهار ، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ درخواست برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در بندر چابهار پیشنهاد شده که از این تعداد هفت مورد به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

 بر اساس گزارش وزیر راه و شهرسازی به هیئت وزیران ، ارزش این قراردادها جمعاً به میزان ۴ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

 به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، به گفته آخوندی، این قراردادها در زمینه جمع آوری مواد زائد کشتی‌ها، احداث مخازن نگهداری LPG و فرآورده‌های نفتی و انبار چند منظوره و نیز دو تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران خارجی به مبلغ یک میلیارد دلار و یک تفاهم‌نامه داخلی به میزان ۹۵۰ میلیارد ریال اقدام شده است. همچنین دریافت مابه‌التفاوت نرخ ارز از واردکنندگانی است که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

نظر شما