شناسهٔ خبر: 56589 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد:

نقش ویژه دولت الکترونیک در مبارزه با فساد/ موضوع میزخدمت باید به بهترین شکل انجام شود

سید سعید علایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: در آئین‌نامه و مصوبات صورت گرفته درخصوص مبارزه با فساد نکته مهم بحث دولت الکترونیک است و در این حوزه اقدامات خوبی در وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است. مساله‌ای که باعث می‌شود به جای ارتباط چهره به چهره، مراجعه‌کنندگان با سامانه‌های ایجاد شده ارتباط بگیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدعلائی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در جلسه هم اندیشی تحت عنوان «سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم» که با حضور دکتر خرازی، رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان اداری و استخدامی کشور و مسئولان مرتبط در خانواده وزارتخانه که به همت دفتر مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان در وزارت راه و شهرسازی برگزار شده بود، اظهار داشت: سلامت اداری یک خواسته ملی است که همه مردم از مسئولان انتظار دارند.

سیدعلائی گفت: برای جلوگیری از فساد و پرداختن به این موضوع دولت یازدهم برای ایجاد سلامت اداری مصوبه مورخ ۹۳/۱۲/۲۸را تصویب و ابلاغ کرد و پیگیری آن را در اولویت کار خود قرار داده و نیز در وزارت راه و شهرسازی مقام عالی وزارت تاکید ویژه‌ای روی این موضوع داشتند و مسئولیت سنگینی در این حوزه روی دوش همه ارکان وزارتخانه قرار دادند و پیگیر تحقق این مصوبه هستند.

سیدعلائی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در ادامه با اشاره و تاکید ویژه روی مبحث «دولت الکترونیک» گفت: در آئین‌نامه و مصوبات صورت گرفته درخصوص مبارزه با فساد نکته مهم بحث دولت الکترونیک است و در این حوزه اقدامات خوبی در وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است که بدینوسیله می‌توان با بسط آن فساد اداری را از بین برد.  

وی افزود: از دیگر موارد مهم در بحث دولت الکترونیک شفافیت و کاهش هزینه‌هاست که این موضوع در میز خدمت وجود دارد. مهمترین موضوع در بحث میزهای خدمت تنها راه‌اندازی نیست بلکه مساله مهم سرعت در پاسخگویی و نحوه برخورد است تا بتوانیم به موقع و به بهترین شکل پاسخ مردم را بدهیم. خواسته‌ای که برای این منظور در وزارت راه و شهرسازی جلسات خوبی با معاونان تشکیل شد تا در این خصوص عملکرد مناسبی وجود داشته باشد.

سیدعلائی ادامه داد: در بحث میز خدمت یکی از اقدامات خوب صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازی سامانه «شهراه» است و به همین خاطر این اقدامات سبب شده در بحث خدمت‌رسانی به مردم پیشرو باشد. لذا درخصوص بحث اصلاح فرآیند شناسایی گلوگاه‌های فسادخیز با همکاری مجموعه حراست، طرح‌های عملیاتی در ارائه خدمات بابت مقابله و جلوگیری از فساد، پیگیری حقوقی و قضایی تخلفات اداری و چند مورد دیگر از اقدامات صورت گرفته در این راستا در وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌آیند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته به واسطه عدم آشنایی با قوانین و مقررات اظهار داشت: در این خصوص بخشی از تخلفات صورت گرفته بعد از شناسایی مشخص شد که به خاطر عدم آگاهی از قوانین بوده است. به همین خاطر به طور جد بحث آموزش نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفت تا همکاران با قوانین و مقررات به خوبی آشنا و در ارائه خدمت عملکرد مناسبی داشته باشند.

وی در پایان گفت: وظیفه ما این است که حق مردم را به درستی ادا کنیم و بعد از ۴۰ سال زیبنده نظام اداری‌مان نیست که این حق را انجام نداده باشیم. امیدوارم با تاکید رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای‌ ریاست محترم جمهوری و شخص وزیر راه و شهرسازی که نگاه ویژه‌ای برای مبارزه با فساد و سلامت بودن سیستم اداری دارند، در مسیر سلامت حرکت کرده و مطلع باشیم که مسئولیت‌مان سنگین است چون برای تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران بهای سنگینی پرداخت شده است.

نظر شما