شناسهٔ خبر: 56591 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد؛

ارائه تسهیلات نامحدود برای خرید کشتی و شناورهای تولید داخل به بخش خصوصی/ تلاش برای تحول در حوزه گردشگردی دریایی

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش خصوصی باید از فرصت طلایی ایجاد شده به منظور فعالیت در حوزه گردشگری دریایی در راستای خرید کشتی و شناورهای تولید داخل استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی درباره فعالیت‌های این سازمان در بخش خرید کشتی و شناور، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد، مشروط به اینکه شناورها یا کشتی ها در واحدهای کشتی سازی داخلی ساخته شوند تسهیلات لازم را از محل وجوه اداره شده به بخش خصوصی ارائه کند. مشوق های بسیار خوبی در این راستا تعریف شده است و امیدوار هستیم که این فرصت مورد استقبال بخش خصوصی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شرکت های کشتی سازی های داخلی توانمند هستند و این آمادگی را دارند که در این حوزه ورود کنند، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم بخش خصوصی باشیم نسبت به سفارش ساخت کشتی به کشتی سازان داخلی اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اذعان داشت: حمایت از بخش خصوصی به دفعات توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده است و بخش خصوصی که غالبا گلایه دارد تا کنون بستر و فضای مناسب برای فعالیت اش فراهم نشده است باید پای کار بیاید و از این فرصت استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شرایط مطلوبی برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری دریایی در نظر گرفته شده است، گفت: در سواحل شمالی و جنوبی کشور فرصت های بسیار زیادی برای فعالیت در حوزه گردشگری دریایی وجود دارد و در این خصوص تسهیلات لازم در نظر گرفته شده است. چنانچه بخش خصوصی در این عرصه فعالیت کند کمتر شاهد این خواهیم بود که هموطنانمان برای استفاده از امکانات گردشگری دریایی به کشورهای دیگر سفر کنند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، راستاد با اعلام اینکه محدودیتی برای ارائه تسهیلات در بخش ساخت شناور و کشتی و نوسازی شناورهای فرسوده وجود ندارد، تاکید کرد: بخش خصوصی می تواند از این فرصت طلایی به بهترین شکل ممکن بهره ببرد. سازمان بنادر و دریانوردی طبق قوانین و مقررات متولی بنادر بازرگانی و کشتیرانی تجاری است اما هرگز از مسئولیت اجتماعی خود در حوزه گردشگری دریایی غفلت نکرده است و امیدوار هستیم که رویکرد سازمان موجب تحول این بخش شود.

نظر شما