شناسهٔ خبر: 56680 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با دستور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح سقز- مریوان- سنندج/ مدیریت ترافیك تانكرهای سوخت ورودی از باشماق به مریوان و سنندج

مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح سقز-مریوان-سنندج (سه ‌راهی مریوان) دقایقی پیش با دستور وزیر راه وشهرسازی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی در جریان سفر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به استان كردستان عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح سقز-مریوان-سنندج (سه‌راهی مریوان) به دستور وی آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: به دلیل تردد تانکرهای حمل سوخت، مدیریت ترافیک در این مسیر ضروری به نظر می رسید و ساخت این تقاطع در انجام این کار موثر است.

شهرام ملکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مسیر حادثه خیز است، اظهار داشت: براساس آمارها از سال ۸۸ تاکنون ۵۷ تانکر حمل سوخت در این مسیر (سه راهی سنندج - مریوان) واژگون شده اند.

وی یادآور شد: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه برآورد شده و پس از انجام مناقصه، کار به پیمانکاران بومی واگذار شده که تکمیل آن تاثیر بسیار زیادی در مدیریت ترافیک ورودی به شهر سنندج از سمت سقز و مریوان دارد.

بنا بر این گزارش تا ابتدای سال ۹۱ این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیكی داشت كه بعد از متوقف شدن عملیات اجرایی كنارگذر شرقی سنندج این پروژه نیز متوقف شد تا اینكه پس از ملاقات مسئولان استانی با وزیر راه و شهرسازی در سال ۹۶ آخوندی بر ضرورت اجرای این پروژه تاكید كرد.

اهمیت این پروژه در مدیریت ترافیك تانكرهای سوخت ورودی از باشماق به مریوان و سنندج است، به طوریكه براساس آمار مردم محلی از سال ۷۸ تاكنون حدود ۵۷ تانكر سوختی در این نقطه واژگون و یا باعث بروز حادثه شده‌ است.

گفتنی است محلی كه تقاطع غیرهم‌سطح در آن نقطه اجرا می‌شود یك نقطه حادثه‌خیز محسوب می‌شود كه برای اجرای آن اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان نیاز است. البته با ترك تشریفات و بهره‌گیری از پیمانكاران بومی به منظور افزایش سرعت اجرای پروژه اقدام شده است.

یادآور می‌شود تمامی رمپ‌ها و لوپ‌های تقاطع غیرهم‌سطح سقز-مریوان-سنندج به غیراز موارد مربوط به اتصال به كنارگذر شرقی در دستور كار قرار دارد.

یادآور می‌شود در مراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهم‌سطح سه‌راهی مریوان خیراله خادمی مدیرعامل شركت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل، محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه، هوشنگ عشایری معاون وزير و نمایندگان استان كردستان  وزیر راه و شهرسازی را  در این بازدید همراهی كردند.

نظر شما