شناسهٔ خبر: 56699 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از مرکز تجارت جهانی تبریز

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از ساختمان پروژه مشارکتی و سرمایه‌گذاری برج ۳۶ طبقه تجارت جهانی تبریز بازدید به عمل آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از ساختمان پروژه مشارکتی و سرمایه گذاری برج ۳۶ طبقه تجارت جهانی تبریز بازدید به عمل آورد.

در این بازدید که مدیران اداره کل نیز حضور داشتند ضمن دیدار و مذاکره با آقای دکتر کمک­پناه مدیرعامل شرکت پردیسان در خصوص ساختمان مرکز تجارت جهانی تبریز، از طبقات مختلف این برج نیز بازدید به عمل آمد.

مرکز تجارت جهانی تبریز مجموعه در حال احداثی واقع در شهرك ولیعصر تبریز بوده و نخستین مرکز تجارت جهانی در ایران به حساب می آید . ساختمان اصلی این مجموعه شامل برج ۳۶ طبقه با ارتفاع ۱۴۴ متر که در طراحی و ساخت آن از فن آوری‌‌های نوین بهره‌گیری شده است. مراحل اجرایی احداث مرکز تجارت جهانی با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و با سرمایه‌گذاری گروه مهندسی پردیسان در حال انجام است که برج اصلی مجموعه در مراحل پایانی خود قرار دارد.

گفتنی است، سازه برج اصلی این مرکز از نوع سوپر فریم یا ابرسازه است که اندکی تغییر در آن از برج سوپر فریم توکیو الگو برداري شده است. ساختمان داراي یک هسته H شکل مرکزی است که نیروهاي زلزله را به ابزارهای مکانیکی میراگر انرژی منتقل می‌کند.

این ساختمان دارای ۳۲ دستگاه میراگر انرژي زلزله است که در بالای ساختمان و در داخل گنبد نصب می‌گردند. به دلیل وجود این دستگاه‌ها، شدت زلزله در بالای این ساختمان یک دهم شدت زلزله در سطح زمین یا پی آن است. در اجرای این برج تعداد شش فناوری پیشرفته را که قبلاً در کشور نبوده و فعلا نیز تنها در برج مرکز تجارت جهانی تبریز مورد استفاده قرار گرفته است. با اتکای به توانایی فنی ملی و در راستاي اقتصاد مقاومتی صددرصد بومی نموده و یک افتخار ملی بدست آورد. این برج در سال ۹۴ طرح برتر کشور گردید و جایزه مربوطه را دریافت نموده است.

نظر شما