شناسهٔ خبر: 56746 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جاده ترانزیتی بیله سوار- گوگ تپه چهار خطه می شود

ساخت بزرگراه مدیران استانی اردبیل در نشستی از واگذاری چهار خطه کردن جاده ترانزیتی بیله سوار- گوگ تپه به پیمانکار و عملیات اجرایی آن و نیز تصویب ۲۵۰۰ میلیون ریال برای تکمیل پروژه کتابخانه عمومی شهر خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری، مدیر کل راه و شهرسازی این استان و هیات همراه در نشستی که در فرمانداری شهرستان بیله سوار انجام یافت، ضمن ارائه گزارش پروژه های مسکن، ساختمان های دولتی و راهسازی و مسائل املاک و شهرسازی و بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی در شهرستان بیله سوار، گفت: به زودی چهار خطه کردن جاده ترانزیتی بیله سوار- گوگ تپه به پیمانکار واگذار و عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهسازی راه اصلی سراهی رضی – امیرکندی در پیوست یک قانون بودجه سال ۹۷ به بهسازی راه اصلی رضی – امیرکندی– گرمی – بیله سوار تغییر یافته است، از درج مطالعه چهارخطه کردن محور ترانزیتی بیله سوار – گرمی – سه راهی صحرا در جدول شماره ۲۰ قانون بودجه خبرداد و توضیح داد: به زودی مطالعات تفضیلی چهار خطه محور مذکور شروع خواهد شد. با این وجود به جهت مطالعه قطعه بیله ­سوار - گوگ­تپه ، این محدوده با هماهنگی­ هایی که با فرماندار محترم شهرستان صورت گرفت به زودی مراحل واگذاری به پیمانکار را طی خواهد کرد.

حیدری همچنین به ابلاغیه معاون وزیر در خصوص زیرسازی راه های روستایی زیر ۵۰ خانوار از محل اعتبارات استانی و اجرای روکش آسفالت از محل منابع ملی اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر فرمانداران در شورای برنامه ریزی شهرستان به تامین مالی زیرسازی راه های روستایی شدند.

قبادی، رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان بیله سوار نیز ضمن تشریح وضعیت استراتژیکی این شهرستان با توجه به شرایط خاص مرزی و توسعه تجارت بین المللی از پایانه مرزی بیله سوار و توسعه کشاورزی شهرستان، در خصوص حل مشکلات پروژه های حوزه راه و شهرسازی در شهرستان بیله سوار از برنامه ریزی و اقدامات خبر داد.

این فرماندار در خصوص وضعیت راه های اصلی شهرستان، اجرای سریعتر پروژه بهسازی باند رفت کمربندی و شروع اجرای پروژه چهارخطه بیله سوار - سه راه گوگ تپه را از اولویت های اصلی راه شهرستان برشمردند.

قبادی ضمن اعلام تصویب ۲۵۰۰ میلیون ریال برای تکمیل پروژه کتابخانه عمومی شهر بیله سوار افزود: از آنجایی که این پروژه از سال ۸۷ شروع گردیده و بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با اجرای باقیمانده کارها و تجهیز توسط اداره کتابخانه ها، این کتابخانه باید سریعتر افتتاح و در اختیار مردم قرار گیرد.

تعیین تکلیف ۳۰ هکتار از اراضی دولتی شهر بیله سوار جهت ورود به محدوده شهر، واگذاری زمین جهت احداث درمانگاه توسط سپاه پاسداران در میدان گمرک، پیگیری و تخصیص قیر رایگان شهرداری بیله سوار از دیگر مواردی بود که قبادی در این جلسه نسبت به انجام آن ها با مدیرکل راه و شهرسازی گفت و گو کردند.

بعد از پایان جلسه، فرماندار به همراه مدیرکل و هیات همراه از کمربندی بیله سوار، مسکن مهر ۳۰۴ واحدی ، محدوده داخل شهر و اراضی دولتی ، جاده بیله سوار-گوگ تپه بازدید کردند./  

نظر شما