شناسهٔ خبر: 56760 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وجود ۱۳۵۳ هکتاری سکونتگاه‌های غیررسمی در ۲ شهر گیلان

سکونتگاههای غیر رسمی رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان از مساحت ۱۳۵۳ هکتاری سکونتگاه های غیررسمی در استان در دو شهر رشت و لنگرود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از اداره کل راه و شهرسازی گیلان، محمد صفری، رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی این استان، درباره آخرین وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی استان گفت: مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی استان که شناسایی شده ۱۳۵۳ هکتار است که ۲.۱ درصد از سکونتگاه‌های غیررسمی کشور را تشکیل می‌دهد.

صفری با  اشاره به جمعیت ساکن در سکونتگاهای غیر رسمی استان گیلان خاطرنشان کرد : براساس مطالعات صورت پذیرفته ، در همان مکان‌هایی که این نوع اسکان‌ها شناسایی شده جمعیتی بالغ بر ۱۰۹۴۹۰ نفر زندگی می‌کنند که این آمار ۰.۹ درصد از جمعیت ساکنان سکونتگاه های غیر رسمی ایران را تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی گیلان ادامه داد: از آمار کل سکونتگاه‌های غیررسمی در استان، ۷۸۹ هکتار متعلق به رشت و ۵۶۴ هکتار متعلق به لنگرود است که در این مساحت ها ۱۰۹۴۹۰  نفر زندگی می‌کنند.
 

وی در ادامه با بیان اینکه مساحت بافت‌های فرسوده استان۲۴۰۳.۱۴ هکتار است افزود : ۷۱۷.۶ هکتار مساحت بافت‌های فرسوده موجود در رشت واقع است که ۳۱.۲ درصد از آمار کل بافت‌های فرسوده استان را تشکیل می‌دهد و حدود ۶۷۹۹۹۵ نفر در این بافت های فرسوده زندگی می‌کنند./

نظر شما